Nejvíce najeto mají v českých autobazarech škodovky, nejméně modely japonských a korejských značek

ČTK ČTK
29. 5. 2017 14:31
Nejvíce ujetých kilometrů mají v tuzemských autobazarech automobily z Mladé Boleslavi popřípadě německé vozy zejména značky Volkswagen. Naopak nejméně najetých kilometrů mají korejské a japonské značky. V průměru je to až o třetinu méně než u škodovek a dalších značek koncernu Volkswagen.
Foto: Škoda Auto

"Je zajímavé sledovat, jaký se v Česku stal ze škodovek fenomén. Po revoluci byl obrovský hlad v podstatě po jakémkoliv západním autě. Škodovky ale i přesto držely pozici jedničky na trhu a jejich podíl je v podstatě neměnný. Nepochybně je to dáno kvalitou a trvanlivostí mladoboleslavských aut," říká provozní ředitel společnosti AAA Auto Petr Vaněček.

Asijské vozy ujedou zpravidla méně kilometrů i ve srovnání s německými a francouzskými vozy. Proti škodovkám činí rozdíl 20 až 30 procent za stejné časové období. Zejména japonská auta totiž nebývají ve firemních flotilách. A právě to je jeden z důvodů, proč s nimi majitelé najedou v průměru mnohem méně kilometrů.

Co se týče počtu najetých kilometrů po pěti nebo osmi letech, dominuje Škoda kategorii malých vozů i v nižší střední třídě. Například Škoda Fabia má v průměru po osmi letech najeto přes 106 000 km, zatímco stejně starý korejský malý automobil jen 67 000 km. Nájezd u německých, japonských nebo francouzských aut je zhruba okolo 76 000 km. Škoda Octavia v nižší střední třídě má průměr 162 000 km, podobné japonské vozy jen 95 000.

Ve střední třídě a kategorii SUV mívají nejvíce najeto německé vozy, následuje Škoda. V kategorii MPV mají největší počet kilometrů na tachometru francouzské vozy a nejméně auta z Koreje.

 

Právě se děje

Další zprávy