Největší prodejce aut na LPG v Česku končí. Dacii na plyn jako novou už nepořídíte

Jan Matoušek Jan Matoušek
22. 11. 2018 15:50
Dacia v posledních letech platila nejen za jednu z nejrychleji rostoucích značek, ale i za jednoho z mála výrobců, který na českém trhu ve větším množství nabízel továrně upravená auta s pohonem na zkapalněný ropný plyn (zkráceně LPG). Minimálně to druhé již ale neplatí, rumunský výrobce s dovozem plynových modelů skončil. Proč a které značky auta na LPG ještě v českých cenících mají? Podívejte se do galerie.

Přehled aut s tovární přestavbou na LPG na českém trhu najdete zde.

Foto: Ludvík Hradilek

Nevýhody LPG

Ovšem ve chvíli, kdy je přestavba na LPG prováděna nikoliv přímo automobilkou, ale některou z externích firem, hrozí majiteli vozu ztráta tovární záruky (na LPG lze dnes přestavět celou řadu aut). Další nevýhodou je fakt, že auta s pohonem na LPG nesmí do podzemních garáží. Existuje i bariéra v podobě počáteční investice do přestavby vozu.

Ačkoliv provozní náklady jsou nižší, v reálném provozu má auto na LPG o něco vyšší spotřebu než klasický benzin. Dále je plynové auto těžší, třeba již zmíněná Corsa s motorem 1.4 má pohotovostní hmotnost 1159 kg, stejný vůz se stejným motorem upraveným na LPG váží 1177 kg. Obvykle se zhorší rovněž dynamika vozu, příkladem budiž opět Opel Corsa - čistě benzinová verze z 0 na 100 km/h zrychluje za 13,2 sekundy, verze na LPG za 13,9 sekundy.

 

Právě se děje

Další zprávy