Největší autobazar v Česku začal prodávat veterány. Nabízí drahé sporťáky i auta východního bloku

Eva Srpová Eva Srpová
19. 3. 2018 17:31
Provozovatel sítě autobazarů AAA Auto spouští speciální program Mototechna Classic. V rámci něj nabízí auta pro sběratele, veterány a youngtimery. Chce uspokojit širokou poptávku, a tak si u něj má prý vybrat jak ten, kdo chce do auta investovat i milionové částky, tak i osoby, které si chtějí pořídit vůz vyrobený za železnou oponou, protože se k němu vážou vzpomínky na dětství, a má rozpočet jen pár desítek tisíc.
Mustang, Ferrari, ale i Škoda 120. Firma Mototechna spouští prodej historických a investičních vozů | Video: Aktuálně.cz

AAA Auto, největší síť autobazarů v Česku, rozšiřuje svůj záběr. Mototechna Classic ze skupiny Aures Holdings, která síť autocenter provozuje, nově nabízí klasické vozy pro sběratele, fanoušky nebo investory.

Autobazar nabízí jak luxusní veterány za miliony, tak i auta za desítky tisíc.
Autobazar nabízí jak luxusní veterány za miliony, tak i auta za desítky tisíc. | Foto: Eva Srpová

Nabídka je rozdělena do pěti pilířů. "Vrcholem jsou luxusní vozy vnímané především jako investice, takže například klasické modely značky Ferrari. Aktuálně máme v nabídce dvě Ferrari Testarossa ve špičkovém stavu, jedno z nich se chlubí minimem najetých kilometrů," řekl pro Aktuálně.cz Stanislav Gálik z inovační laboratoře AuresLab, která za spuštěním nové značky stojí.

Tato rudá Testarossa má najeto pouhých 9000 kilometrů a autobazar ji nabízí za cenu 4 000 000 Kč. Dalším z nejdražších aut v aktuální nabídce je Ferrari 550 Maranello za 3 350 000 Kč. Během několika dní má dorazit z Británie Jaguar XK 120 Alloy Roadster s hodnotou okolo osmi milionů.

V aktuální nabídce Mototechny Classic jsou dvě Ferrari Testarossa. Tato má najeto jen 9000 kilometrů a stojí 4 miliony.
V aktuální nabídce Mototechny Classic jsou dvě Ferrari Testarossa. Tato má najeto jen 9000 kilometrů a stojí 4 miliony. | Foto: Eva Srpová

Další kategorií jsou americké klasiky, tedy například Chervolet Corvette nebo Ford Mustang. Jeden exemplář Mustangu už v showroomu stojí. Z amerických klasik je v nabídce také Ford Ranchero z roku 1972 za 450 000 Kč nebo Ford Thunderbird z roku 1967 za stejnou cenu.

Nebývalý zájem prodejce zaznamenává u další kategorie, kterou jsou socialistické vozy, tedy nejen Volhy, Lady a další auta vyrobená přímo na někdejším území SSSR, ale i československé veterány, především klasiky značky Škoda.

Čtvrtou kategorii tvoří vozy, které sice ještě nedosáhly veteránského věku, ale nacházejí se v mimořádně dobrém stavu, případně mají zajímavou historii, jsou po prvním majiteli nebo lákají třeba na extrémně nízký nájezd.

Stanislav Gálik z AuresLabu vnímá velký potenciál na poli veteránů. Podle něj nabídka osloví jak investory, tak i ty, kteří mají rádi stará auta.
Stanislav Gálik z AuresLabu vnímá velký potenciál na poli veteránů. Podle něj nabídka osloví jak investory, tak i ty, kteří mají rádi stará auta. | Foto: Eva Srpová

"A především se o ně zajímají lidé, kteří s těmito vozy mají spojené dětství a vzpomínky. A právě proto pro ně mají tu přidanou hodnotu," říká Stanislav Gálik. Sám je velký nadšenec do veteránů, vlastní Porsche 911 staršího data výroby.

I proto lze na parkovišti Mototechny Classic spatřit třeba Škodu
Favorit s nájezdem 22 666 km, případně dvě Škodu 120L a také dvě "stovky". Zbývá pak ještě poslední skupina, do které spadají auta, která nelze zařadit jinam, tedy především různé speciality.

Auta se nabízejí on-line, k vidění jsou na pobočce AAA Auto v Praze, do budoucna společnost počítá i s otevřením sekce Mototechna Classic na pobočce v Brně. Nejdražší inzerované veterány jsou vzhledem ke své vyšší sběratelské i investiční hodnotě umístěny uvnitř showroomu.

Nabídka se postupně tvoří, aktuálně je v nabídce asi 15 až 20 aut, AAA Auto jich chce držet zhruba 50 a postupně sledovat, o jaké vozy je zájem.

"Vlastnictví veteránu je pro majitele především koníček a ve většině případů se o investici jedná až v druhé řadě. Výhodou investice do veteránů ale je, že si vlastnictví auta můžete užívat, což se třeba o akciích asi říct nedá," říká Petr Vaněček, provozní ředitel sítě autocenter AAA Auto, do které nová značka
Mototechna Classic patří.

Autobazar už ale dlouhodobě sleduje, jaké vozy získávají na ceně. Podle jejich zdrojů se například Tatra 603 v roce 2013 prodávala obvykle za půl milionu, letos už se její obvyklá cena zvedla na 800 000 Kč. Po pěti letech se tedy hodnota zvedla o 60 procent.

Obdobně je na tom i Škoda 110R, která se podle údajů autobazaru letos prodává za čtvrt milionu, před pěti lety za 150 tisíc korun, Felicia Cabrio stála v roce 2013 zhruba 250 000 Kč, letos ji pořídíte za 400 000 Kč. Právě proto ve veteránech vidí i možnou alternativní investici.

V Mototechně Classic se nákupu veteránů věnuje jeden expert, který buď vyhledává vozy v inzerátech, anebo jedná s majiteli, kteří se autobazaru sami ozývají. "Zatímco při výkupu běžných aut od majitelů zhruba 70 procent odmítáme kvůli nevyhovujícímu stavu, v tomto případě jich odmítáme 90 procent," řekl Jindřich Topol, regionální manažer výkupu AAA Auto.

Z dvaceti prohlédnutých veteránů prý autobazar odkoupí maximálně jeden exemplář. "Velmi si vybíráme, chceme totiž v rámci programu Mototechna Classic nabízet auta ve špičkovém a co nejvíce původním stavu. Navíc aktuálně nemáme autoservis, který by veterány v nevyhovujícím stavu opravoval," uzavírá Jindřich Topol z autobazaru.

 

Právě se děje

Další zprávy