Nejspolehlivější ojetiny: Prémiová auta pohořela, levné vozy poprvé dominují

Jan Matoušek Jan Matoušek
19. 2. 2019 6:02
Čím novější auto, tím je spolehlivější. I takový závěr lze vyvodit ze studie společnosti JD Power. Ta v únorovém termínu již třicet let vydává statistiku spolehlivosti tři roky starých vozidel dle hodnocení amerických majitelů. A stejně jako v předchozím roce, i letos se spolehlivost vozů zlepšila. Vůbec poprvé také mainstreamové značky vykázaly vyšší spolehlivost než značky prémiové. V galerii pak najdete nejen pořadí značek, ale i modelů v jednotlivých segmentech.

Přehled nejprodávanějších aut na českém trhu najdete zde.

Foto: Chrysler

Průměr

Průměrný počet problémů na 100 automobilů modelového roku 2016 je 136. Například Subaru je tedy přesně na průměru všech značek studie JD Power. Oněch 136 problémů je potom lepší číslo než v loňské studii, kdy na auta modelového roku 2015 připadalo v průměru 142 problémů. O rok dříve to bylo 156 problémů na 100 aut. Spolehlivost se tedy zvyšuje, a minimálně v poslední době platí úměra, že čím novější auto, tím méně problémů s ním pravděpodobně bude. Pokud se nicméně podíváme třeba na výsledky studie vydané v roce 2014 pro auta modelového roku 2011, byl průměr celého autoprůmyslu na úrovni 133 problémů na 100 vozidel.

"Spolehlivost aut se stále zlepšuje, ale neřekl bych, že je všechno až tak růžové," okomentoval výsledky studie viceprezident JD Power pro globální autoprůmysl Dave Sargent. Podle něj jsou sice auta spolehlivější než kdy dřív, potýkají se však s problémy s rozpoznáváním hlasu, řazením či bateriemi.

Přesto se o letos vydaných výsledcích dá v lecčems mluvit jako o přelomových. Vůbec poprvé za třicet let totiž auta mainstreamových značek ve spolehlivosti předčila auta prémiových výrobců. Minimálně tedy pro vozidla modelového roku 2016 platí, že v průměru mají 135 problémů u masových a 141 problémů u prémiových výrobců.

 

Právě se děje

Další zprávy