Nejrychlejším Peugeotem historie bude kupé RCZ R

Radek Pecák Radek Pecák
23. 7. 2013 6:20
K pokoření historického rekordu postačuje benzinový motor 1,6
Auto se od běžného RCZ odlišuje i designovými prvky
Auto se od běžného RCZ odlišuje i designovými prvky | Foto: Peugeot

Kupé RCZ R se při uvedení na trh na začátku příštího roku stane nejrychlejším Peugeotem všech dob. Myšleno z těch, které se vyráběly sériově a byly určeny pro běžné zákazníky. Ač má pod kapotou pouhý čtyřválec o zdvihovém objemu válců 1600 cm3, dostane řidič Peugeotu RCZ R k dispozici 270 koní, díky nimž dosáhne stokilometrové rychlosti při startu z klidu za méně než šest sekund.

První ochutnávku tohoto vozu připravil Peugeot pro diváky Festivalu rychlosti v Goodwoodu, oficiální premiéra se odehraje za šest týdnů na frankfurtském autosalonu. První vyrobené kusy se k zákazníkům dostanou na počátku příštího roku.

Přestože má vůz zvýšený výkon, oproti dosud nabízeným vozům RCZ má RCZ R o sedmnáct kilogramů nižší hmotnost. Ručička na váze tak ukazuje jen 1280 kilogramů.

Auto dostalo motor 1.6 THP s turbodmychadlem s přímým vstřikováním benzínu. Dosahuje maximálního výkonu 199 kW a jeho maximální točivý moment je 330 Nm od 1 900 do 5 500 ot/min. Spojen je se šestistupňovou manuální převodovkou.

Zákazníci se poprvé svezou na začátku příštího roku
Zákazníci se poprvé svezou na začátku příštího roku | Foto: Peugeot

Motor má zesílený blok, který před obráběním prošel specifickou tepelnou úpravou zvyšující jeho robustnost. Turbodmychadlo Twin Scroll bylo vyvinuto konkrétně pro tento vůz. Nové písty zajišťující kompresní poměr 9,2 mají vykovanou strukturu s využitím hliníků, které se používají u Formule 1. Jejich chlazení zajišťují 2 trysky. Nové technologie mají zajistit i příznivou spotřebu. Ta papírová bude podle tiskové zprávy Peugeotu 6,3 litru na sto kilometrů jízdy.

Světlá výška u vozu byla snížena o deset milimetrů, kola jsou devatenáctipalcová.

Na zádi dominuje velký pevný spojler

Úpravou prošel nejen podvozek a motor, ale i záď automobilu. Té dominuje nový, větší spojler, který zvětšuje přítlak, aniž by došlo ke zvětšení aerodynamického odporu.

Aby bylo RCZ R jasně odlišitelné od "běžných" typů RCZ, navrhli mu designéři novou tmavou masku Titane. Vnější vzhled vozu RCZ R doplňuje červený nápis Peugeot na masce chladiče a písmeno R vepředu i vzadu.

Peugeot RCZ R bude dispozici ve 4 odstínech: červená Erythrée, černá Perla Nera, šedá Sidobre a bílá Opale. Zájemci si ještě mohou objednat lesklou nebo matnou karbonovou střechu, polepy na karoserii a černá zpětná zrcátka.

V sériové výbavě budou bixenonové světlomety s ostřikovači a multimediální systém WIP Nav Plus.

Uvnitř je povrch palubní desky oživen červeným prošitím, které se objevuje i na kůži volantu, na manžetě řadicí páky, dveřních panelech, loketních opěrkách a sedadlech.

Sportovní sedadla jsou potažena plnohodnotnou černou kůží Nappa a materiálem Alcantara, nesou označení „R".

 

Právě se děje

Další zprávy