Nejrychlejší supersport Ferrari bude mít sklo z Hořovic

Radek Pecák Radek Pecák
18. 8. 2013 5:43
Tloušťka čelního skla LaFerrari se z obvyklých pěti milimetrů zmenšila na čtyři
LaFerrari je velmi výjimečný automobil .
LaFerrari je velmi výjimečný automobil . | Foto: Radek Pecák

Nejexkluzivnější současný automobil Ferrari - supersport LaFerrari bude mít čelní sklo z České republiky. Konkrétně z hořovického závodu Saint-Gobain Securit.

Vyrobí zde skla pro všechny naplánované vozy limitované série, tedy 499 kusů

Požadavkem italského výrobce automobilů bylo vyvinout sklo, které je tenčí, a tudíž lehčí než běžná vrstvená čelní skla. Z obvyklých pěti milimetrů se tloušťka díky speciální technologii snížila na čtyři.

To znamená snížení hmotnosti skla o dvanáct procent a v absolutní hodnotě úsporu 1,3 kilogramu.

"Čtyřmilimetrové odlehčené přední sklo napomáhá celkovému poklesu váhy karoserie, maximálnímu výkonu a nižším emisím," říká Martina Hasmanová, ředitelka Saint-Gobain Sekurit v Hořovicích.

Tloušťku obou vrstev skla se podařilo zredukovat na 1,8 mm u vnější a 1,4 mm u vnitřní vrstvy. Mezi nimi je pak fólie PVB s tloušťkou 0,76 mm.

"Použití této asymetrické konstrukce znamená kromě zmíněné nižší hmotnosti současně i  vyšší ochranu před škodami způsobenými kamínky," dodává ředitelka Hasmanová.

Technologie lehkých skel z Hořovic bude v průběhu tohoto roku použita u čtyř dalších známých modelů nově představených aut.

Firm Saint-Gobain Sekurit je zastoupena ve 22 zemích celého světa. V České republice vyrábí skla od roku 1994. Nedaleko Berouna v Hořovicích vyrábí Saint-Gobain Sekurit čelní autoskla s vyšší přidanou hodnotou.

Vyrábějí zde tedy například skla vyhřívaná, či s head-up displejem. Jsou schopni vyvinout i sklo pro vozy produkované v malých sériich.

Ve firmě aktuálně pracuje zhruba 550 lidí.

 

Právě se děje

Další zprávy