Nejrychlejší škoda historie ještě přidala: Na 365 km/h

Radek Pecák Tereza Holanová Radek Pecák, Tereza Holanová
22. 8. 2011 16:28
Octavia RS je teď nejrychlejší auto s dvoulitrovým motorem
Foto: Škoda Auto

Nejprve 325 km/hod a o pár dní později ještě o dalších 40 km/hod více. Rychlost přes 360 km/hod je přitom obvykle vyhrazena pouze opravdovým supersportům. Zároveň se jedná o absolutní rekord mezi produkčními auty přeplňovanými dvoulitrovými motory.

Tolik jel nejrychlejší vůz mladoboleslavské Škodovky Octavia RS v rámci Týdne rekordů, který se koná na dně amerického vyschlého solného jezera Bonneville.

Akce se podařila zásluhou týmu Škoda UK, který automobily dováží na britský trh.

Už první rekord byl přes 200 mil/hod

Při první jízdě dosáhl vůz o výkonu 500 koní rychlosti 195,69 mil za hodinu (313 km/h), "speciál pro solnou pláň" pokořil při šestém pokusu. Pak přidal dalších 12 km/hod. Za volantem byl novinář.

Ve čtvrtek pak přenastavená Octavia RS dosáhla na solných pláních rychlosti 225,513 mil v hodině (362,93 km/h), o den později jela ještě rychleji -  rychlostí 228,647 mil v hodině, což je 367,97 km/h. Nový oficiální rekord je dán průměrem těchto dvou měřených jízd, tedy 365,45 km/h.

Robert Hazelwood, šéf Škody UK, komentoval: "Dosáhli jsme opravdu skvělého výsledku. Naším hlavním cílem bylo pokořit hranici 200 mil v hodině, což měla být oslava deseti let symbolu RS na britském trhu. To se povedlo, dokázali jsme toho však ještě mnohem víc. Úspěch je odměnou všem, kdo na prototypu pracovali.

Základem je běžná Octavia RS

Automobil připravilo technické oddělení Škody UK v Milton Keynes. Vznikl ve spolupráci s tuningovým specialistou REVO Technik. Základem vozu je Škoda Octavia RS s motorem 2,0 TFSI, motor ovšem doznal řady úprav. Například přibylo velké turbodmychadlo Garett.

Aerodynamika vozu byla zásadně vylepšena snížením o 80 mm, přední část dostala nový pomocný rám s velkým závodním mezichladičem stlačeného vzduchu. Také vůz musel dostat speciální ochranný rám a dozadu padák.

Původně se hovořilo o výkonu motoru kolem 500 koní, nakonec však se výkon pohyboval v rozmezí 550 - 600 koní. K dosažení rekordu pomohlo samozřejmě i speciální závodní palivo 120 oktanů.

 

Právě se děje

Další zprávy