Nejprodávanější Kia v Česku omládla. Ceed změnil jméno i design, vyšlápne si na Rapid a Golf?

Kia Ceed dostala výrazně odlišný zevnějšek ve stylu Stingeru nebo Stonicu.
Vnější vzhled se kompletně tvořil v designovém středisku ve Frankfurtu nad Mohanem pod taktovkou evropského šéfdesignéra Gregoryho Guillauma a prezidenta pro design Petera Schreyera. Ačkoliv se oproti končícímu modelu vzhled výrazně změnil, charakteristická tygří maska chladiče, která je nicméně širší, zůstala zachována.
Prostor pro SPZ se z nárazníku přemístil do víka pátých dveří. To dalo designérům relativně větší volnost při navrhování zadních partií. V nárazníku tak nechybí difuzor spolu s výraznou koncovkou výfuku.
Tvary vozu jsem celkově ostřejší než doposud. Výrazná je inspirace čtyřdveřovým kupé Stinger. Za povšimnutí stojí do boků protažená hlavní světla a výraznější nasávací otvory v nárazníku.
Zadní část je mohutnější než doposud, na čemž má podíl široký C-sloupek. Výraznější je horizontálně umístěná boční linie, spolu s již zmíněným sloupkem jeden z charakteristických prvků vozu.
Foto: Jan Matoušek
Jan Matoušek Jan Matoušek
16. 2. 2018 7:29
Nejprodávanější Kia na českém trhu se mění. Ze cee'du s apostrofem, na což často poukazovalo trio Clarkson, Hammond a May, je Ceed. Důvodem, proč se tak stalo, je zdůraznění evropského původu vozu. Ceed je totiž zkratka pro Community of Europe, with European Design. V překladu pro evropskou veřejnost s evropským designem. Není to ale jen jméno, co se změnilo. Kompaktní hatchback, kterého se od začátku produkce v Žilině v roce 2006 prodalo přes 1,28 milionu kusů, prodělal také výraznou změnu designu karoserie i interiéru. Více tak odpovídá sourozencům v čele se Stonicem a Stingerem. Na první dojmy, informace i fotografie se podívejte do následující galerie.
 

Právě se děje

Další zprávy