reklama
 
 

Nejlevnější hybrid v Česku je Toyota Yaris. Slibuje 3,3 litru na 100 km, jaká je realita?

14. 7. 2017
Stojí 387 900 korun a nabízí kombinovaný pohon benzinového čtyřválce s elektromotorem. Toyota Yaris je tak vůbec nejdostupnějším hybridem na trhu. Předběhla dokonce i novou Suzuki Swift, která v ekologické verzi stojí jen o pět tisíc korun víc. Na rozdíl od Toyoty ale neslibuje tak výrazně nízkou spotřebu. Yaris podle tabulky jezdí za 3,3 litru benzinu na 100 km. Ověřovali jsme, jaká je realita.
Doporučujeme

Toyota Yaris prošla v dubnu výrazným faceliftem, který přinesl na první pohled patrné vizuální změny. Auto má dynamičtější vzhled, protože obliny minulé generace vystřídaly u současného Yarisu hrany, prolisy a spojlery, což vedlo k agresivnější vizáži. Modernizace se dotkla zejména přední masky, která je zdobena kontrastním X a dodala vozu ještě silnější dynamický nádech. Po druhém faceliftu se trochu změnily přední světlomety, vůz dostal novou masku i nárazník, Toyota tvrdí, že nový Yaris se designem inspiroval katamarány.

Vzhled interiéru se změnil zejména s prvním faceliftem, s druhým už se spíše ladily detaily. Je tu nové čalounění, zákazník si může zvolit také barevné prvky v kabině. Tvrdé plasty se na přístrojové desce střídají s měkkými, některé působí kvalitně, jiné laciněji. Celkově ale Yaris působí dojmem dobře zpracovaného auta.

V dubnu se měnily také motory, v nabídce se objevila novinka v podobě benzinového čtyřválce o objemu 1,5 litru, který nahradil starý motor 1.33. Čytřválec se objevuje také u hybridní verze, se kterou jsme jezdili. V ní se samozřejmě pojí s elektromotorem.

Obě jednotky dohromady produkují výkon 74 kW, nebo lépe zapamatovatelných 100 koní, což je na auto takovéto velikosti docela slušná hodnota. Zrychlení z nuly na 100 km/h za 11,8 sekundy je sice nepříliš lákavé, ale díky síle elektromotoru se hlavně v městských rychlostech do 50 km/h auto pohybuje poměrně svižně. Právě při cestování po metropoli nejčastěji využijete hybridní režim, který autu umožňuje krátkou cestu na elektřinu a tím šetří.

Tabulka díky tomu může lákat na nízkou spotřebu 3,3 litru benzinu na 100 km, která je ale velmi relativní. Je fakt, že ve městě se nám podařilo během týdenního testu dosáhnout i na 3,5 litru, ale museli jsme se držet pozadu se šlapáním na plyn a také jezdit kratší vzdálenosti. Na delších cestách a výletech mimo město Yaris neodvedl až zas tak dobrý výsledek. Spotřeba přes 6 litrů benzinu na 100 km byla zklamáním.

Z velké míry se na tom podepisuje kombinace s převodovkou eCVT. Při prudší akceleraci totiž vytočí motor vysoko a tím stoupá jak zvukový diskomfort, tak spotřeba. Hybridní Yaris tedy můžeme doporučit jen těm, kteří nehodlají s vozem opouštět hranice města. Pak je spotřeba lepší než u běžných benzinových konkurentů.

Právě i převodovka eCVT se velkou měrou podílí na celkovém rozpačitém pocitu z této motorizace. Na jednu stranu si užijete ticho při manévrování v garáži nebo pomalé jízdě centrem, na druhou se budete bát každého prudšího sešlápnutí plynového pedálu.

Na druhou stranu je Toyota Yaris vůbec nejdostupnějším hybridem na českém trhu. S cenou začíná na 387 900 korunách. Konkurenční Suzuki Swift stojí jen o pět tisíc korun víc. Proto jsme oba vozy porovnali. Výsledek najdete pod tímto odkazem.

Pokud vás Toyota Yaris zaujala, přečtěte si její kompletní test, který najdete zde. Na českém trhu se ale nabízí celá řada hybridních automobilů, Toyota má samozřejmě víc modelů z této kategorie. Najdou se také vozy značek Kia, Ford nebo Hyundai. Kompletní přehled hybridů včetně výbavových variant, technických údajů a jejich cen najdete, pokud kliknete sem.

autor: Jan Markovič

Související

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama