Nejlevnější auto od nejdražší automobilky světa stojí tři čtvrtě milionu. Je pro děti

Prohlédněte si Bugatti Baby II.
Foto: Bugatti
Martin Přibyl Martin Přibyl
27. 3. 2019 15:00
Francouzská automobilka Bugatti letos slaví sto deset let od založení a své výročí si kromě nejdražšího nového auta všech dob v podobě jednoho exempláře vozu pojmenovaného La Voiture Noire, který vyjde na více než čtvrt miliardy korun bez daně, připomíná i o poznání dostupnějším kouskem. Minireplika Bugatti Type 35 z dvacátých let vyjde na třičtvrtě milionu a jezdit s ní mohou i děti.

Podobná autíčka určená primárně pro děti nejsou v historii Bugatti nic nového. Zakladatel značky Ettore postavil v roce 1926 se svým nejstarším synem Jeanem pro svého naopak nejmladšího potomka Rolanda minirepliku slavného Type 35. Pojmenovali ji tehdy Bugatti Baby. 

Type 35 je vůz, který je mnohými považován za nejúspěšnější závodní auto všech dob. Během své kariéry dokázalo vyhrát na dva tisíce závodů, na vrcholu zvládlo dokonce čtrnáct během jednoho jediného týdne. Soutěžila s ním i Eliška Junková.

Úspěch zaznamenalo i Rolandovo autíčko. Mezi lety 1927 a 1936 se vyrábělo sériově a celkově vzniklo na 500 kusů. Jen výjimečně se ovšem některá z těchto dětských bugattek dočkala dnešních dnů.

Automobilka ale chce teď produkci podobných strojů obnovit. Představila proto koncept Bugatti Baby II, který byl vytištěn na 3D tiskárně, a plánuje jeho výrobu. Celkově by mělo opět vzniknout na 500 exemplářů, v ceně 30 000 eur bez daně (tedy asi 750 000 korun) za jeden.

Oproti svému předchůdci bude ale novinka větší. Autíčko bude vznikat ručně na základě 3D skenu zachovaného originálního Type 35 postaveného v roce 1924 pro Velkou cenu Francie v Lyonu a bude se jednat o tříčtvrtinovou repliku. To proto, aby v něm mohli jezdit i dospělí.

Mohlo by se zdát, ale Bugatti Baby II není šlapací autíčko. Stejně jako jeho prapředka ho pohání elektromotor. Má výkon až 10 kW a energii čerpá z Li-Ion baterií. Nechybí ani samosvorný diferenciál a regenerativní brzdění.

Na výběr budou hned několik jízdních režimů: dětský, kde bude výkon motoru přiškrcen na jeden kilowatt a rychlost omezena na 20 kilometrů za hodinu, a dospělý, kde budou dostupné čtyři kilowatty a rychlost se zvýší na 45 km/h.

V neposlední řadě pak bude k dispozici příplatkový Speed Key, který podobně jako u velkého supersportu Bugatti Chiron umožní autu dosáhnout maximálního výkonu a rychlosti. Elektromotor ze sebe v takovém případě vydá 10 kW a vypne se omezovač rychlosti.

Autíčko bude dostupné s replikami tradičních osmipaprskových litých kol z roku 1924 (za nimi budou ovšem moderní brzdy), s ikonickým čtyřramenným volantem, v tradiční barvě French Racing Blue (na výběr budou ale i další) a chybět nebudou ani účinné světlomety (na prototypu nebyly namontovány), které mají osvětlit noční motokárovou trať. To prý, když nebudete s dětmi chtít přestat řádit. 

 

Právě se děje

Další zprávy