Nejkrásnější z příbuzenské rodiny VW: Seat Leon SC

Radek Pecák Radek Pecák
7. 8. 2013 6:39
Zkrácený rozvor napomohl ovladatelnosti, o prostor ale přišli cestující vzadu
Auto má ostré rysy
Auto má ostré rysy | Foto: Radek Pecák

Rodina automobilů využívajících podvozkovou platformu MQB je už poměrně rozsáhlá a ještě výrazně poroste. Patří do ní i Seat Leon.

Právě od tohoto modelu si španělská automobilka hodně slibuje. Aby jí neutekl pokud možno žádný zájemce o klasický automobil v kategorii nižší střední třída, nabídne leona jak ve verzi klasického pětidveřového hatchbacku, tak i kombi. Nejkrásnější ovšem je třídveřová, nejkratší verze.

Sportovní charaker dotváří dvojitá koncovka výfuku
Sportovní charaker dotváří dvojitá koncovka výfuku | Foto: Radek Pecák

Třídveřový vůz Seat Leon SC jsme získali na týdenní redakční test. Šlo o automobil ve verzi FR s motorem 1,8 TSI a s převodovkou DSG. Ceníková cena vozu je 530 900 Kč.

Modely FR lze od těch běžných rozeznat díky jinak tvarované spodní části předního nárazníku, kde jsou také jiná mlhová světla. Samozřejmě nechybí písmena FR na masce chladiče.

Tento volant působí zbytečně kýčovitě
Tento volant působí zbytečně kýčovitě | Foto: Radek Pecák

Uvnitř se nalézají sportovní sedadla, sportovní volant a spousta červených nití. Volant má kupodivu dosti tenký volant, přesto se drží skvěle. Dole je zploštělý, což ne každý ocení. Designéři zřejmě zamýšleli oživit interiér, který sám o sobě není příliš záživný, ale toto řešení vyhlíží příliš pouťově. Sedačky na první pohled úplně sportovně nevypadají, ale tělo podrží v zatáčkách náležitě. Navíc jsou umístěna dosti nízko, což je v případě vozu s tímto charakterem správné.  

Bavte se!

Seat Leon SC je prostě skvěle navržené i technikou vybavené auto pro lidi, kteří řízení auta neberou jen jako způsob přemisťování z bodu A do bodu B.

Na palubní desce je vše tam, kde má být
Na palubní desce je vše tam, kde má být | Foto: Radek Pecák

Motor 1,8 TSI je zřejmě vůbec nejlepším čtyřválcem v této objemové kategorii na světě. Jeho 180 koní na takto malý (délka auta je jen 423 centimetrů) a lehký automobil  (pohotovostní hmotnost 1307 kilogramů) stačí více než  bohatě. Jde samozřejmě o turbomotor, ale nárůst výkonu je velmi plynulý.

Podvozek je hravý. Autu nejvíce vyhovují středně rychlé zatáčky. Pokud řidič správě zachází s volantem, projede leon technické pasáží s nebývalou lehkostí. Přitom rychlostí, o které si většina hatchbacků může nechat jen zdát. K celkovému dojmu obratnosti určitě přispělo i zkrácení rozvoru vozu o tři a půl centimetru ve srovnání s pětidveřovou verzí. To se samozřejmě naopak negativně projevuje v kritériu prostor na zadních sedačkách, který už dospělým vyhovovat nebude.

Motor 1,8 TSI má skvělý charakter
Motor 1,8 TSI má skvělý charakter | Foto: Radek Pecák

Podvozek Seatu Leon FR není ani trochu prkenně tuhý. Nerovnosti, jejichž velikost nepřesahuje běžný český průměr, zvládá přejíždět dokonce s jistou plavností. Použitelnost i pro jízdu ve městě navíc v případě testovaného vozu zvyšovala automatická převodovka. 

Technická data:

  • Největší výkon: 132 kW (180 k) při 5 100 - 6 200 ot./min
  • Největší točivý moment: 250 Nm při 1 250 - 5 000 ot./min
  • Max. rychlost: 224 km/h
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7.1 s
  • Spotřeba paliva (l/100 km):  5,7 l
  • Délka: 4 228 mm
  • Šířka: 1 810 mm
  • Výška: 1 446 mm
  • Základní objem zavazadlového prostoru: 380 l

 

 

Právě se děje

Další zprávy