Nejen pro slečny: VW Beetle Cabriolet je domyšlený vůz

Radek Pecák Radek Pecák
23. 11. 2013 11:03
Střechu lze ve městě otevírat i zavírat během jízdy
Bez střechy to autu sluší
Bez střechy to autu sluší | Foto: Radek Pecák

Na jízdu s otevřenou střechou si pro nadcházejících pár měsíců zřejmě většina smrtelníků v našich končinách nechá zajít chuť. Následující řádky tedy ať čtou především ti, kteří se už během nynějších pošmourných podzimních dní těší na slunné jaro a léto. Případně mohou sloužit i jakási orientace pro ty, kteří nemají hluboko do kapsy a rádi by o Vánocích udělali radost třeba své přítelkyni nebo manželce.

Redakčnímu testu jsme během několika letošních posledních teplých dní podrobili nejmenší kabriolet vyráběný koncernem Volkswagen. VW Beetle Cabriolet je automobil prodávaný prakticky po celém světě.

Design jeho současné generace je nepochybně povedený. Sice mu nadále nechybí určitý stupeň roztomilosti, který charakterizoval první generaci, ale současně se již dokázal oprostit od nálepky čistě "holčičího" auta, což byl případ druhé generace.

Dovnitř se vejdou 4 lidí
Dovnitř se vejdou 4 lidí | Foto: Radek Pecák

Jak je pro současný Volkswagen typické, když něco dělá, tak to dělá pořádně. Nadšení jsme byli zejména z jedné na první pohled drobnosti, kterou je speciální držák pro umístění nepotřebné větrné clony v zavazadlovém prostoru. Většina ostatních výrobců, kteří nabízejí clonu nasazující se do úchytů ve druhé řadě sedadel (samozřejmě jen tehdy, pokud nejsou obsazena), pro tento díl dodá nějaký obal a pak nechá uživatele vozu, aby ji nějak přepravovali v kufru. Volkswagen v Beetle Cabrio připravil speciální výklopný díl, do něhož clona přesně pasuje a pak je uložena na horním okraji zavazadlového prostoru.

Ten má za každých okolností objem 225 litrů, což sice není nijak závratná hodnota, ale pro dvojici mladých lidí cestujících na dovolenou k moři by to mělo postačovat. Střecha se skládá za zadní sedačky a pokud víte, že ji nebudete dlouho nasazovat - děje se tak pomocí elektromotorů - můžete ji před pískem, žhnoucím sluncem a podobnými jevy ochránit speciálním pogumovaným krytem. Ten se nasazuje velice jednoduše a rychle. I bez návodu to minimálně technicky nadaný jedinec zvládne za dvě minuty.

Přístrojová deska je originální
Přístrojová deska je originální | Foto: Radek Pecák

Pokud ale kryt nepotřebujete, musíte ho uložit do zavazadlového prostoru, kde zaujímá poměrně značné místo. V tomto případě to již tvůrci vozu tak úplně nedomysleli.

V interiéru designéři nalezli rozumný kompromis mezi "stylovostí" a praktičností, která je tak typická pro současné Volkswageny. Nemusíte si tedy zvykat na žádné speciální vyumělkované ovladače klimatizace, retro design přístrojových ukazatelů a podobně. Na tradici ale odkazuje například design a způsob otevírání přihrádky před spolujezdcem či lakovaný povrch palubní desky.

I když chápeme, že mnohým mladým se to bude líbit, podle nás si Volkswagen mohl zejména v naší verzi vybavené základním motorem 1,2 s výkonem 105 koní odpustit volant se zploštělým dolním okrajem.

Nasazená střecha zhorší výhled ven
Nasazená střecha zhorší výhled ven | Foto: Radek Pecák

Beetle Cabrio je čtyřmístné auto a čtyři lidé v něm skutečně mohou cestovat. Jen ti dva zadní nesmí být příliš velcí a navíc se musí smířit s poněkud strnulou vzpřímenou pozicí zad.

Naopak vpředu je nabídka místa i pozice bez problémů, sedačky jsou tvarované i polstrované tak, aby umožnily pohodlné cestování i na dlouhých vzdálenostech.

Pokud je auto "nahoře bez", je z něho skvělý výhled ven. Střecha pak logicky výhled omezí, zejména směrem šikmo dozadu. V tomto ohledu ale Volkswagen není žádnou výjimkou. Střecha se natáhne za deset sekund a tlačítko pro její ovládání lze držet i za jízdy, pokud rychlost nepřekročí padesát kilometrů v hodině. Stejně rychle se pak tento plátěný díl zase složí.

Užitečná drobnost pro pořádek v kufru
Užitečná drobnost pro pořádek v kufru | Foto: Radek Pecák

Zatímco ještě před několika lety provázelo jízdu v kabrioletu s nasazenou plátěnou střechu nepříjemné  hučení. To je již ale díky speciálním tlumícím vrstvám v textilní střeše potlačeno na minimum.

Auto se nabízí s motory ve výkonovém rozpětí od 105 do 210 koní. V redakci jsme testovali nejslabší variantu. Přesto se nedá říci, že by šlo o vyloženě pomalý vůz. Výkon motoru stačí i k bezpečnému předjíždění, jen při využívání vyššího počtu koní spotřeba vzroste z výrobcem uváděné hodnoty 5,9 litru až ke zhruba sedmi až osmi litrům benzínu.

Beetle Cabrio není rozhodně auto, které by člověk využíval každý den, i když nějakou dobu může posloužit třeba i jako jediné auto pro mladý pár. Pro milovníky kabrioletů ale může být poměrně dobrou volbou. Zejména proto, že design této generace bude vypadat zajímavě ještě za řadu let a použitá technika by současně měla zajistit i poměrně spolehlivý provoz.  

Technické údaje a cena:

  • Výkon motoru: 105 koní
  • Maximální rychlost: 178 km/hod
  • Zrychlení 0-100 km/hod: 11,7 s
  • Kombinovaná spotřeba: 5,9 l/100 km
  • Objem zavazadlového prostoru: 225 l
  • Převodovka: 6ti stupňová manuální
  • Cena vozu s testovaným motorem: od 494 900 Kč
  • Prvky ze základní výbavy: klimatizace, rádio, tempomat, rezervní dojezdové kolo, elektrické ovládání oken, čtyři airbagy, centrální zamykání s dálkovým ovládáním 

 

 

Právě se děje

Další zprávy