Noční můra na cestě autem v zahraničí. Jak předejít problémům při nehodě nebo poruše?

Martin Přibyl Martin Přibyl
1. 8. 2019 15:17
Českým internetem (a zejména bulvárními servery) proletěl nedávno příběh rodiny z Náchoda, která zůstala cestou z dovolené tři dny stát s porouchaným vozem na odpočívadle v Polsku. Nikdo z rodiny prý neměl funkční mobil, chyběly jim peníze, a tak se rozhodli dát na auto ceduli SOS a čekat, až se nějaký jiný řidič smiluje a pomůže jim. To se stalo až po třech dnech. Nemuselo k tomu ale vůbec dojít.

Opomeňme teď fakt, že se snad na každé druhé čerpací stanici dá koupit adaptér do 12V autozásuvky/zapalovače, přes který se dá mobil nabít. Případně se na cestu vyplatí vzít i powerbanku, kterou mobil rovněž v nouzi oživíte. Stejně tak na nouzové číslo 112 se dá zavolat i bez aktivního roamingu a přes síť jiného operátora. A zapomeňme i na to, že peníze nahradí platební karta, kterou má dnes také téměř každý.

My se zaměříme na asistenční služby, které na zahraničních cestách přinesou vítanou jistotu. S těmi nejlepšími budete, když už se něco stane, potřebovat v podstatě jen nabitý a funkční mobilní telefon.

Foto: iStock

Platí nějaká omezení?

Předně je nutné si uvědomit, že asistenční služby nejsou sjednány zcela zdarma. Takový odtah může být bezplatně omezen vzdáleností, případně finančním limitem. Ta se pak může vztahovat i na práci mechanika na místě (pokud porucha takto opravit jde), jinde ji včetně dílů zaplatíte celou. To samé platí i o ubytování v případě poruchy. Třeba u Kooperativy vám ho na jednu noc zajistí a přispějí vám na něj ve výši 50 eur. Opět platí, že přesnou informaci o tom, co v rámci asistence dostanete, naleznete v sešitku k pojištění nebo na webu vaší pojišťovny.

"Výhodou je, když u nás máte povinné ručení i havarijní pojištění. Je to pak, jako byste měli asistenci dvakrát, a finanční limity se v tomto případě sčítají za asistenci k povinnému i havarijku," radí Jan Marek z Generali.

 

Právě se děje

Další zprávy