Noční můra na cestě autem v zahraničí. Jak předejít problémům při nehodě nebo poruše?

Martin Přibyl Martin Přibyl
1. 8. 2019 15:17
Českým internetem (a zejména bulvárními servery) proletěl nedávno příběh rodiny z Náchoda, která zůstala cestou z dovolené tři dny stát s porouchaným vozem na odpočívadle v Polsku. Nikdo z rodiny prý neměl funkční mobil, chyběly jim peníze, a tak se rozhodli dát na auto ceduli SOS a čekat, až se nějaký jiný řidič smiluje a pomůže jim. To se stalo až po třech dnech. Nemuselo k tomu ale vůbec dojít.

Opomeňme teď fakt, že se snad na každé druhé čerpací stanici dá koupit adaptér do 12V autozásuvky/zapalovače, přes který se dá mobil nabít. Případně se na cestu vyplatí vzít i powerbanku, kterou mobil rovněž v nouzi oživíte. Stejně tak na nouzové číslo 112 se dá zavolat i bez aktivního roamingu a přes síť jiného operátora. A zapomeňme i na to, že peníze nahradí platební karta, kterou má dnes také téměř každý.

My se zaměříme na asistenční služby, které na zahraničních cestách přinesou vítanou jistotu. S těmi nejlepšími budete, když už se něco stane, potřebovat v podstatě jen nabitý a funkční mobilní telefon.

Zelená karta
Zelená karta | Foto: Radek Pecák

Základní asistenci má téměř každý řidič

Asistenční služby dnes nabízí většina pojišťoven již k povinnému ručení. U nových aut asistenci nabízejí automobilky v rámci služeb zvaných obvykle jako záruka mobility. Rozsah té základní je většinou relativně omezený, ale vytáhne vás z té největší bryndy. Čeho se tedy dočkáte? Asistence dokáže zařídit odtah, opravu vozidla na místě nebo jeho úschovu. Můžete se dočkat dokonce zapůjčení náhradního vozidla (byť na velice omezenou dobu).

V zahraničí již i ten základní standardní balíček většinou nabízí telefonickou pomoc s tlumočením. To můžete ocenit při nehodě, zejména pokud si nejste jisti svou angličtinou, případně jí nevládne ani druhá strana. Pozor je nutné dát na to, že asistence od pojištění se vždy vztahuje na případ nehody, nemusí být ale nutně spojená i s poruchou. Například pojišťovna Generali pomoc v případě poruchy omezuje jen na vozy, jimž bylo na začátku pojištění méně než jedenáct let. Rozsah asistenčních služeb byste měli nalézt ve smlouvě v letáčku, který dostanete při sjednání povinného ručení nebo havarijního pojištění.

 

Právě se děje

před 24 minutami

Cyklista Karel Vacek bude jezdit za bývalou stáj Kreuzigera

Český cyklista Karel Vacek bude od příští sezony oblékat dres elitního týmu WorldTour Qhubeka ASSOS. Dvacetiletý nadějný jezdec v jihoafrické stáji, která do letoška závodila pod názvem NTT, vystřídá krajana Romana Kreuzigera. Ten naopak zamířil do druhodivizního týmu Gazprom-RusVelo.

Vackovo angažmá dnes potvrdilo vedení týmu. Spolu s ním přišli i osmadvacetiletý Polák Lukasz Wišniowski a o čtyři roky mladší Američan Sean Bennett.

Vacek, jenž v roce 2019 působil v týmu Hagens-Axeon a letos jezdil za italskou stáj Colpack Ballan, si posun mezi elitu nemohl vynachválit. "Jsem nadšený, že mohou být součástí týmu Qhubeka ASSOS, je to úžasné. Těším se, že se pro příští sezonu dostanu do co nejlepší formy," uvedl na týmovém webu.

"Mým největším snem je samozřejmě Tour de France nebo jiný ze závodů Grand Tours, dosáhnout tam jednou na dobrý výsledek v celkovém pořadí. To je můj kariérní cíl, ale teď jsem rád a vděčný, že jsem se stal součástí skvělého týmu," dodal.

Zdroj: ČTK
Další zprávy