Ne všechno retro má dnes cenu. Auta prodávaná za socialismu, na kterých nevyděláte

Petr Korbel
24. 11. 2018 7:28
Ne všechny vozy, které se daly před čtyřiceti lety pořídit v Mototechně, s časem získaly na investičním potenciálu. Jejich současná tržní cena je u některých dokonce nižší, než byla původně.

V prvním díle o zhodnocení aut prodávaných v Mototechně v 70. letech jsme se věnovali vozům, které mají investiční potenciál. Nejlépe se za uplynulých čtyřicet let zhodnotil sportovní automobil tuzemské stále existující značky Škoda 110 R.

Tentokrát se zaměřujeme na auta, ze kterých se investiční objekt nestal a buď vykazují jen mírný nárůst hodnoty, anebo dokonce propad. Největší zaznamenal kdysi masově vyráběný vůz britské značky, na kterou zdejší veřejnost dávno zapomněla.

Srovnání cen některých automobilů z Mototechny s očekávanými současnými tržními cenami předpokládá výborný technický stav. Dnešní předpokládané hodnoty uvedl Petr Vaněček, provozní ředitel autocenter AAA Auto.

Foto: Archiv automobilky Chrysler

Chrysler 180 GS

Původní cena 98 000 Kčs
Dnešní hodnota 80 000 Kč
Znehodnocení 18 000 korun

Do Československa se dlouho dovážely automobily Simca a import pokračoval i v době, kdy francouzskou automobilku ovládl Chrysler a začal její vozy nabízet pod svým jménem. Američané zároveň převzali britskou skupinu Rootes a model Chrysler 180 je proto internacionální. Motor, převodovka, zadní náprava a interiér pocházejí z Francie, design karoserie a přední náprava z Británie.

Do Československa se ročně dováželo kolem tisíce kusů. Drtivá většina dovezených aut se prodala prostřednictvím Tuzexu, tedy v podstatě za devizy, a jen několik kusů v Mototechně za koruny. V českých inzerátech dnes požadovaná částka obvykle převyšuje 150 tisíc korun, jde však o lépe vybavené vozy, které k nám byly ze západní Evropy dovezeny jako ojeté. Reálnou tržní hodnotu v tuzemsku prvně prodaných Chryslerů 180 odhadují v AAA Auto na 80 tisíc.

 

Právě se děje

Další zprávy