Ne všechno retro má dnes cenu. Auta prodávaná za socialismu, na kterých nevyděláte

Petr Korbel
24. 11. 2018 7:28
Ne všechny vozy, které se daly před čtyřiceti lety pořídit v Mototechně, s časem získaly na investičním potenciálu. Jejich současná tržní cena je u některých dokonce nižší, než byla původně.

V prvním díle o zhodnocení aut prodávaných v Mototechně v 70. letech jsme se věnovali vozům, které mají investiční potenciál. Nejlépe se za uplynulých čtyřicet let zhodnotil sportovní automobil tuzemské stále existující značky Škoda 110 R.

Tentokrát se zaměřujeme na auta, ze kterých se investiční objekt nestal a buď vykazují jen mírný nárůst hodnoty, anebo dokonce propad. Největší zaznamenal kdysi masově vyráběný vůz britské značky, na kterou zdejší veřejnost dávno zapomněla.

Srovnání cen některých automobilů z Mototechny s očekávanými současnými tržními cenami předpokládá výborný technický stav. Dnešní předpokládané hodnoty uvedl Petr Vaněček, provozní ředitel autocenter AAA Auto.

Foto: Archiv automobilky Wartburg

Wartburg 353

Po nenáročných ojetých vozech značky Wartburg s dvoudobými tříválci přetrvávala na venkově docela silná poptávka ještě v 90. letech - daly se snadno opravovat a odvezly spoustu věcí. Nestaly se však ikonou, a tak mají na dnešním domácím trhu historických vozidel jen o málo větší hodnotu než legendární "bakelitové" vozy lidové značky Trabant, které přitom byly původně podstatně levnější a jezdilo jich tu víc.

 

Právě se děje

Další zprávy