Lesk a bída Sovětského svazu. Čím chtěly zastaralé Lady zaujmout Francii či Kanadu?

Dvoubarevná Niva Saint Tropez byla specialitou pro francouzský trh.
Lada s označením 2101, známá spíše jako žiguli, se na exportních trzích prodávala jako Lada 1200, případně 1300 podle objemu motoru pod kapotou. Jednu ze zajímavějších modifikací dostala Velká Británie. Tamní provedení 1300 ES totiž mělo vinylovou střechou v barvě odlišné od karoserie, která byla navíc zesílená. Kromě toho měl vůz i ozdobné pruhy na boku karoserie, lepší antikorozní ochranu či upravený podvozek.
Nezůstalo jen u sedanu, stejnou péči, kterou vozu věnoval britský dovozce, dostalo i kombi Lada 1500. Jiné značení než sedan proto, že se auto nabízelo s větší patnáctistovkou z modelu 2103.
Vinylovou střechu dostala i pozdější Lada 1600, v Sovětském svazu známá jako 2106. Provedení ES bylo luxusní verzí 1600 podle přání britského dovozce - vedle jiné střechy tak dostal vůz 13palcová litá kola s pneumatikami Goodyear, kazetový přehrávač a kožený volant.
Zajímavou verzi modelu 2106 dostalo i Západní Německo. Tamní dovozce byl obecně velice činný, co se nejrůznějších speciálních verzí týká. Tato Lada 1600 z roku 1977 nese přídomek LS a jde o nejluxusnější verzi této modelové řady. Nechybí litá kola, přídavné světlomety, sportovní volant, kazetový přehrávač nebo upravený podvozek.
Foto: Výrobci
Jan Matoušek Jan Matoušek
16. 11. 2018 6:04
Výroba aut v zemích východního bloku byla z velké části určena jen zemím RVHP. V západní Evropě totiž pomalu zastarávající kousky průmyslu bez potřebných financí a know-how zkrátka nestačily na modely Fordu, Renaultu nebo Fiatu. Jednou z nejpilnějších značek, alespoň co se vývozu týká, byla Lada. Ta se snažila nejen v Evropě, ale třeba i za mořem prodávat řadu svých modelů. Samozřejmě ne v úplně stejné podobě jako v socialistických státech. Podívejte se do galerie, na které Lady zájemce v SSSR, ale třeba i ČSSR, zkrátka dosáhnout nemohl.
 

Právě se děje

Další zprávy