Nahlédli jsme pod pokličku techniky Subaru, značky, která dělá všechno jinak než ostatní

Eva Srpová Eva Srpová
14. 6. 2018 15:40
Japonská značka Subaru je nejen v Česku, ale i v celé Evropě poměrně malým hráčem. Má ale dost skalních fanoušků. Mnoho unikátních technických řešení totiž u žádného jiného velkého výrobce nenajdete. Sestavili jsme nejzajímavější informace o technologiích, kterými se tolik liší, a také o tom, co ji teď s přechodem na přísnější emisní normy čeká.
Foto: Výrobci

A tak ačkoliv aktuálně má Subaru 12 kombinací motorů a převodovek, v září si bude muset chvíli vystačit s pěti. Například Forester čeká výrobní výluka, než získá homologaci pro benzinový dvoulitr s CVT převodovkou, STi už se do Evropy přestalo dovážet. 

Český importér se proto "naskladnil" dopředu. "Poslední letošní kvartál podle našich odhadů dopadne slušně, ale propad se projeví na začátku příštího roku," odhaduje Zdeněk Zikmund.

Ten se ale musí chtě nechtě objevit u mnoha značek. V Evropě totiž funguje jen jedna centrální zkušebna, u které automobilky žádají o udělení přísnější emisní normy pro své motory. A ta má plný harmonogram téměř na rok dopředu.

 

Právě se děje

Další zprávy