Elektronická stabilizace podvozku (ESC – Electronic Stability Control)
Stačí, abyste v zatáčce příliš prudce ubrali plyn nebo sešlápli brzdu. Zadní kola se odlehčí a přijdou o kontakt s vozovkou. Hloupé je, že v takové situaci už většinou řešíte nějakou krizi, a o to těžší je vyrovnávat smyk. ESC vám v takovém případě pomůže tím, že přibrzdí vnější přední kolo, aby auto srovnalo zpátky zamýšleného směru.
ESC pochopitelně není všemocné, dokáže ale pomoci v řadě situací. Bosch dokonce tvrdí, že jeho systém zvládne zabránit až 80 procentům všech nehod, které vzniknou následkem smyku. Podle studie amerického Institutu pro bezpečnost na silnicích (IIHS) z roku 2006 by se dalo předejít 10 000 úmrtím při dopravních nehodách, stačilo by, aby všechny vozy tento systém měly.
Systém využívá celou řadu komponent - čidla monitorují natočení volantu, otáčky kol i příčné zrychlení - a dá se také využít k řadě různých aplikací. Díky své schopnosti ovládat brzdy vozu tvoří jakýsi základ pro řadu dalších a pokročilejších asistenčních systémů. Součástí ESP je dnes i známé ABS, které umožňuje, abyste s autem při prudkém brzdění zatočili, nebo asistent rozjezdu do kopce, který při stání ve svahu podrží déle brzdy, aby auto necouvlo dozadu.