reklama
 
 

Na sraz Harley-Davidson má přijet i koncept elektromotorky

14. 4. 2015 8:08
Z pražské centrály Harley-Davidson se řídí už také ukrajinský trh.

Už také za prodej motocyklů legendární americké značky Harley-Davidson na Ukrajině je z pražské kanceláře zodpovědný šéf Harley-Davidson Central and Eastern Europe Martin Heřmanský. Do tohoto regionu dále kromě Česka a Slovenska patří také Maďarsko, Polsko a pobaltské státy.

„Ukrajinu jsme získali do naší působnosti letos prvního března,“ informuje manažer a dodává, že zatím v této zemi působí jedno dealerství, které během loňského roku prodalo 60 motocyklů.

Podle něho jde i přes současnou situaci o perspektivní zemi. „Není zde rozvinutá tradice ježdění na motocyklech, ale na druhou stranu zde existuje poměrně velká skupina finančně zabezpečených lidí, které současná krize příliš nezasáhla. Právě tyto zákazníky chceme aktivně oslovovat a dostat ke značce,“ říká Heřmanský.

Do jisté míry je stav na Ukrajině podobný, jako byl před rokem 2010 v Polsku, které je nyní díky investicím do dealerské sítě s přibližně 700 prodanými Harleji ročně nejúspěšnější zemí skupiny.

Motorkářská kultura u nás se blíží té západní

„Přesto všechno, ale nejrozvinutější motorkářskou zemí zůstává Česká republika,“ vysvětluje Heřmanský,  s tím, že i jeho kolegové z jiných zemí se diví, kde jsou všechny ty prodané motorky, když i v létě se ve všedních dnech v pražském provozu praktiky žádné jednostopé stroje nepohybují. „Tady, podobně jako například ve Švýcarsku i v dalších rozvinutých zemích, je motocykl brán spíše  jako způsob trávení volného času než dopravní prostředek,“ komentuje country manažer.

I když celkový trh s motocykly České republice zvolna klesá, prémiovým značkám, jako je právě Harley-Davidson a třeba i BMW, se daří stále lépe. „My jsme absolutního rekordu 500 prodaných motocyklů dosáhli v roce 2008, pak přišla krize a určitý přirozený pokles, od té doby ale stále rosteme,“ vysvětluje Heřmanský. Podle něho se návrat na toto číslo zřejmě ještě letos čekat nedá, nicméně nemá to již prý dlouho trvat. V závislosti na růstu prodejů pak Harley-Davidson hodlá mírně navýšit i stávající počet pěti dealerství, které v Česku působí. „Pokud k tomu ale přistoupíme, bude to až po zralé úvaze. Rozhodně totiž nechceme ohrozit stávající dealery,“ vysvětluje.  

„Mimochodem,  kolem 500 motocyklů Harley-Davidson se v České republice ročně prodávalo už na přelomu 20. a 30. let, tehdy však motocykl stál stejně jako dům,“ přípomíná Heřmanský.

V současnosti je průměrná cena motocyklu Harley-Davidson v České republice kolem 350 000 Kč. „Naše cenová úroveň nyní začíná na částce zhruba 200 000 Kč. Nejdražší motocykly z limitovaných edicí pak mohou stát až milion,“ říká Heřmanský.

Nabídka se rozšířila směrem dolů

Onu zmiňovanou nejnižší cenovku nosí stroje ze zbrusu nové řady Street, kterou hodlá značka propagovat mimo jiné i soutěží přestaveb mezi jednotlivými dealerstvími. „Chceme tak přilákat nové mladé jezdce, a třeba i ženy, kterou dosud jezdily jako spolujezdkyně a touží mít svoji vlastní motorku,“ vysvětluje country manažer.

K dalšímu zvýšení zájmu o Harley-Davidson má letos napomoci i druhý ročník Prague Harley Days, který je zařazen do kalendáře mezi omezený počet oficiálních akcí značky v Evropě a bude se konat o víkendu 4.-5. Září. „Letos to bude mnohem více než vloni orientované na motocykly. Chystáme výstavu zhruba 100 originálních kusů z historie i současnosti a budeme mít i exkluzivní hosty. Máme přislíbenu účast Russela Mitchela z USA, což je světový guru v přestavbách motocyklů a přijede i Karen Davidson, přímý potomek zakladatele značky. V současnosti ve firmě zodpovídá za design originálního oblečení a dalšího příslušenství, které Harley-Davidson nabízí,“ láká návštěvníky Heřmanský. Tahákem by se také mohlo stát chystané představení konceptu elektrického motocyklu Harley-Davidson LiveWire. „Je to zatím v jednání, ale věřím, že to vyjde,“ uzavírá.

autor: Radek Pecák | 14. 4. 2015 8:08

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama