Muži i ženy za volantem nadávají stejně, zjistila Kia

Radek Pecák Radek Pecák
7. 9. 2013 6:40
Češi moc netroubí. Klakson používá jen zhruba třetina řidičů.
Muži častěji než ženy používají navigaci.
Muži častěji než ženy používají navigaci. | Foto: Radek Pecák

Rozzlobená gesta a výrazy, které lze odezírat ze rtů i skrze sklo automobilu, používají v Česku při řízení naprosto stejně příslušníci obou pohlaví. V exkluzivním reprezentativním průzkumu to zjistila agentura pracující na zadání tuzemského zastoupení automobilky Kia.

Procento nadávajícíh řidičů je v Česku vysoké, činí tak téměř dvě třetiny lidí, kteří se nacházejí za volantem nějakého automobilu.

Rozdíly mezi řidiči muži a ženami řidičkami však přece jen existují.

Například z průzkumu vyplývá, že typický český řidič - muž jezdí v autě častěji než žena, na rozdíl od ní však tráví ve voze více času sám.

I když Češi obecně méně troubí než například příslušníci národů z jihu Evropy  (u nás je to jen zhruba třetina), častěji používají klakson právě muži. 

Rozdíly vykazuje také jízda na oranžovou, kdy na poslední chvíli projíždějí křižovatku především muži, zatímco ženy obvykle před semaforem s touto rozsvícenou barvou zastaví.

Kazety ještě nevymřely

Hudbu za volantem při řízení poslouchá téměř každý (2 procenta využívají jako nosič ještě magnetofonové kazety). Zatímco muži obvykle poslouchají rock, ženám se více líbí popová hudba.

Zajímavé je, že muži se na řízení nekoncentrují tak jako ženy, naopak velmi často vykonávají ještě další činnosti. 37 procent současně telefonuje a 58 procent jí nebo pije.

Výzkum potvrdil i některé obecně tradované věci. Například to, že muži častěji než ženy využívají elektronické a jiné asistenty, které nabízejí moderní automobily. Překvapivě také včetně parkovacího asistenta.

Téměř sto procent mužů také zvládne vyměnit kolo při jeho defektu. U žen jsou to zhruba jen dvě pětiny.

Automobilku vedla k zadání průzkumu snaha o skutečně detailní poznání potřeb, chování a zvyků tuzemských zákazníků. Právě v tom vidí jednu z cest, jak připravovat českým uživatelům akce a nabídky opravdu na míru. „Pokud chceme plně reflektovat potřeby zákazníků, musíme znát nejen to, co je motivuje při výběru auta, jaká je preferovaná výbava, oblíbená barva atd., ale také to, jak se v autě v různých situacích chovají, jaké jsou jejich návyky apod.," vysvětluje Martina Jirásková, marketingová ředitelka Kia Motors Czech.

 

Právě se děje

Další zprávy