Elektřina jako poslední naděje pro MPV. Kdysi populární auta jsou dnes na vymření

Jan Matoušek Jan Matoušek
27. 5. 2019 6:02
Dnešnímu trhu s novými auty přesvědčivě vládnou SUV. Není to však tak dávno, kdy místo na výsluní držela MPV. Velkoprostorové vozy však postupně své pozice vyklidily a jedno po druhém končí v nabídkách jednotlivých automobilek. Tam je postupně nahrazují osobní dodávky. Přesto i pro MPV existuje naděje, že do pár let nezmizí.
Foto: Ford

Popularita MPV ale začala postupně klesat. Jestliže v roce 2011 jejich celkový prodej atakoval dva miliony kusů, o dva roky později spadl pod 1,5 milionu kusů. V roce 2014 ještě prodejní čísla mírně stoupla, od té chvíle ale následuje kontinuální pád prodejů až na loňských 892 tisíc kusů. To představuje 5,7 procenta evropského trhu se všemi novými auty.

Nelze se tak divit, že automobilky stejně rychle, jako MPV do své nabídky přidávaly, tak je stejně rychle zase odebírají. Modely typu Ford B-Max, Opel Meriva nebo Škoda Roomster skončily už dávno. V blízké budoucnosti se opona zatáhne za stálicemi - Citroën C4 SpaceTourer (sedmimístná verze Grand by zatím měla pokračovat), Ford C-Max nebo Opel Zafira. A hodně diskutovaná je budoucnost velkých MPV (či optikou srovnání s osobními dodávkami středně velkých MPV) Ford S-Max a Galaxy, Seat Alhambra nebo Volkswagen Sharan. Připomeňme také, že například Renault už modely Scénic a Espace přetvořil do podoby módních crossoverů.

 

Právě se děje

Další zprávy