Motor v 63 AMG se mění. Je menší a má dvě turba

Radek Pecák Radek Pecák
22. 8. 2010 0:00
auto

Úplně nový motor dostanou vozy Mercedes-Benz S 63 AMG a kupé CL 63 AMG. Nísto dosavadního atmosféricky plněného motoru AMG 6,3 l-V8 bude teď oba vozy pohánět osmiválcový motor AMG se dvěma turbodmychadly o objemu 5,5 litru, s výkonem až 420 kW a maximem točivého momentu 900 Nm.

Foto: MB

Je spojen se sportovní sedmistupňovou převodovkou AMG SPEEDSHIFT MCT. Přestože má ve své základní variantě o 19 koní vyšší výkon a o 170Nm větší točivý moment, je o více než čtvrtinu úspornější než dosavadní agregát. Teď je kombinovaná spotřeba jen 10,5 liru na sto kilometrů.

Vůbec poprvé byly u AMG využity přednosti přímého vstřiku benzínu se směrově řízeným hořením a piezoelektrickými vstřikovači. Tato technologie umožňuje lepší využití paliva a vede k nižším emisím ve výfuku. Motoráři značky zvolili u nového motoru kombinaci směrově řízeného hoření se zdvojeným přeplňováním (biturbo). Dalšími technologickými vrcholy vidlicového osmiválce z Affalterbachu jsou: celohliníková kliková skříň, čtyřventilová technika s natáčením vačkových hřídelů,  chlazení nasávaného vzduchu výměníkem typu vzduch/kapalina, funkce start-stop nebo řízení činnosti generátoru.

Oba modely S 63 AMG/CL 63 AMG mají jízdní výkony na úrovni sportovního vozu: zrychlují z nuly na 100 km/h během 4,5 s a jejich nejvyšší rychlost 250 km/h je omezená elektronikou. S AMG Performance Package zrychlují oba nové vozy na stokilometrovou rychlost za 4,4 s a elektronický omezovač maximální rychlosti zasáhne až při rychlosti 300 km/h.

 

Právě se děje

Další zprávy