Modernizovaný Passat řídí sám i ve 210 km/h. Ale stejně pozná, když nedržíte volant

Martin Frei Martin Frei
8. 10. 2019 6:02
Do Čech dorazila nejnovější verze Volkswagenu Passat. V karoserii, kterou známe od podzimu 2014, se už na jaře objevily nové motory pro přísnější emisní normu. Teď přichází povinná kosmetická kúra, ale také výkonnější světlomety, rozšířené digitální funkce a chytřejší asistenční systémy.

Tohle auto je v automobilovém světě synonymem serióznosti, pro někoho možná také anonymity a splynutí s davem. Projet městem a nepotkat Passata je téměř nemožné. Na jarním autosalonu v Ženevě se představil facelift, který je - jak jinak - docela nenápadný. Volkswagen nedělá na povrchu velké změny, protože co funguje, se nemá měnit. Uvnitř se ale objevuje řada zajímavých novinek.

Foto: Volkswagen

Světlo, kde má být

Diodová technologie ve světlometech působila zpočátku rozpaky. Jejím prvotním cílem nebylo zvýšit výkon, ale ušetřit energii, a tak se ranné výsledky jen málokdy vyrovnaly staršímu xenonu. Passat má nyní diodové světlomety už v základu, za příplatek je dostupná výkonnější verze typu Matrix LED. Na každé straně používá 44 diod, jejichž individuální spínání řídí počítač podle situace. Nad 100 km/h mírně zvýší "čáru" potkávacích světel, v dálkovém režimu cloní ostatní vozidla či chodce, a to i ve více úhlech současně.

 

Právě se děje

Další zprávy