Modernizovaný Passat řídí sám i ve 210 km/h. Ale stejně pozná, když nedržíte volant

Martin Frei Martin Frei
8. 10. 2019 6:02
Do Čech dorazila nejnovější verze Volkswagenu Passat. V karoserii, kterou známe od podzimu 2014, se už na jaře objevily nové motory pro přísnější emisní normu. Teď přichází povinná kosmetická kúra, ale také výkonnější světlomety, rozšířené digitální funkce a chytřejší asistenční systémy.

Tohle auto je v automobilovém světě synonymem serióznosti, pro někoho možná také anonymity a splynutí s davem. Projet městem a nepotkat Passata je téměř nemožné. Na jarním autosalonu v Ženevě se představil facelift, který je - jak jinak - docela nenápadný. Volkswagen nedělá na povrchu velké změny, protože co funguje, se nemá měnit. Uvnitř se ale objevuje řada zajímavých novinek.

Foto: Volkswagen

Passat pod proudem

Plug-in hybridní verzi GTE měl Passat už dřív. Požadovaných 50 km na elektřinu ale ujela jen mírném cyklu NEDC. Když se loni začalo měřit podle přísnějšího WLTP, kde se častěji zrychluje, baterie na 9,9 kWh přestala stačit, motor 1.4 TSI startoval dřív a emise CO2 stouply nad hranici 50 g/km, která v západních zemích rozhoduje o daňových úlevách a podporách. Nová verze s akumulátorem posíleným na 13 kWh na zelené bonusy opět dosáhne. V nabídce je i u nás, s cenou 1 126 900 Kč je ale odkázaný převážně na dotace pro firmy, obce a samosprávy.

 

Právě se děje

Další zprávy