Modernizovaný Ford Kuga je nejúspornějším středně velkým SUV. Prověřili jsme ho v bulharských horách

Ondřej Běhal
29. 10. 2016 14:11
Laboratorní spotřebu jen 4,4 l nafty na každých sto kilometrů slibuje Ford u modernizované verze svého středně velkého SUV Kuga s naftovým motorem 1.5 TDCi. Novinku, které bude konkurovat i Škodě Kodiaq, vyzkoušelo Aktuálně.cz jako první médium v Česku a to právě v tomto provedení. S pohonem pouze předních kol jsme se vydali i na rozbité a zablácené silnice bulharských hor. Spotřebu jsme sice měli o něco vyšší, ale neuvízli jsme.
I Kuga s předním pohonem zvládne rozbitou silnici bez asfaltu.
I Kuga s předním pohonem zvládne rozbitou silnici bez asfaltu. | Foto: Ondřej Běhal

Formou dobrodružné výpravy z Atén až na jedno z nejsevernějších míst Evropy, mys Nordkapp, prezentuje Ford médiím modernizovanou verzi modelu Kuga. Aktuálně.cz absolvovalo druhou etapu z řecké Soluně do bulharské Sofie, která částečně vedla po rozbitých cestách bulharských hor a umožnila nám auto vyzkoušet jako prvním v Česku.

Nová Kuga v bulharských horách Pirin.
Nová Kuga v bulharských horách Pirin. | Foto: Ondřej Běhal

Nejzajímavější novinkou Kugy po faceliftu je základní naftový motor 1.5 TDCi, který se pojí výhradně s pohonem přední nápravy. Podle laboratorních údajů je jím poháněný poloterénní ford nejúspornějším, ale zároveň nejlínějším autem mezi středně velkými SUV. Porovnávat jeho parametry s ostatními SUV střední třídy i dalšími vozy můžete v přehledných tabulkách zde.

První dojmy z něj jsou pozitivní. Čtyřválec i po studeném startu jen tichounce přede, rozjíždí se s ním snadno a měkce. Akcelerace je plynulá a ani nám na rovině a v soluňských ulicích nepřipadá extrémně zdlouhavá. Nedostatek výkonu a síly jsme zaznamenali při potřebě předjíždění nebo v kopcích, kde jsme museli relativně často podřazovat na nižší rychlostní stupně.

Foto: Ondřej Běhal

V pohoří Pirin nedaleko Banska, nejluxusnějšího lyžařského centra v Bulharsku, odbočujeme z asfaltky na vedlejší silnici, která se brzy promění v lesní cestu, po které by třeba v Česku bylo zakázáno jezdit, ale tady je běžnou součástí sítě komunikací. Kličkujeme mezi výmoly, kolejemi a hlubokými kalužemi. I bez pohonu všech kol se nám kuga v terénu líbí. Je hbitá a dobře řiditelná. Solidní výška podvozku od země zajišťuje, že si neškrtneme ani na největších schodech.

Spotřeby 4,4 l samozřejmě za těchto podmínek, kdy třicet kilometrů z celkových dvou set jedeme většinou na dvojku, nemůžeme dosáhnout. Ani  výsledných 6,2 l není vzhledem k tomu, syrovosti auta a faktu, že jsme od moře nastoupali skoro tisíc výškových metrů nad mořem, vůbec k zahození. Klidnějším povahám, které najezdí hodně kilometrů hlavně v letním počasí, by měla tato verze vyhovovat.

Další důležitou novinku představuje velká modernizace komunikačního a zábavního systému Fordu Kuga. Jeho displej je po faceliftu mnohem citlivější, aktivní plošky na něm o hodně větší a celkově se mnohem snadněji ovládá a to i při jízdě. Navíc má pěknou grafiku. Máme ale i výtku. Jak v Řecku tak v Bulharsku jsme jeli po dálnicích, které ještě mapové podklady nezaznamenaly.

Displej multimediálního systému SYNC 3, který umí poslouchat i hlasové příkazy v češtině.
Displej multimediálního systému SYNC 3, který umí poslouchat i hlasové příkazy v češtině. | Foto: Ondřej Běhal

Podrobný test modernizovaného Fordu Kuga si můžete přečíst zde. Auto se v Česku již prodává a to od 571 990 korun v základní benzinové verzi 1.5 EcoBoost Trend. Ford navíc přichází i s akční verzí Top Edition, která bude s obrovskou porcí výbavy zahrnující i novou vestavěnou navigaci, parkovací asistent, metalízu nebo třeba vyhřívaná sedadla i čelní sklo stát od 589 990 korun.

Ford Kuga Adventure pokračuje až do 18. listopadu, kdy by se měla kolona aut dostat na Nordkapp. Pokud chcete novou Kugu vidět na vlastní kůži, máte šanci 31. října a 1. listopadu na Moravě. Šestá etapa totiž vede z Vídně do Krakova přes Brno a Ostravu, kde účastníci nocují.

 

Právě se děje

Další zprávy