Čeští řidiči a mlhovky rovná se problém. Světla do mlhy často zapomínají vypnout

Martin Frei Martin Frei
18. 11. 2019 6:02
Sychravé počasí bez jasného slunce, chladné dny, teplotní inverze. Mlhy se vracejí, mohou nás překvapit za kopcem nebo zatáčkou a riziko potrvá až do února. Na místě je nejen zvýšená opatrnost, ale také správné zacházení se světly. Mlhovky odvedou skvělou práci, když je vidět nejhůř, ale o to větší škody napáchají, necháme-li je zapnuté kdykoli jindy.
Foto: Shutterstock

Kdy se mají mlhovky používat? Za mlhy, sněžení nebo hustého deště. České předpisy nespecifikují, kdy je déšť dost hustý, mlha dost silná a obecně co přesně znamená špatná viditelnost. Je to asi dobře, protože vnímavost lidského zraku na zhoršené podmínky je individuální. Není náhodou, že země, které se to pokoušejí přesně stanovit, se vzájemně rozcházejí. V Německu jde o hranici padesáti metrů, zatímco třeba v Británii sto metrů. Každopádně myslete na to, že mlhovky jsou velmi silné. Abyste ostatní neoslňovali, zapínejte je opravdu jen v husté a souvislé mlze, chumelenici nebo průtrži mračen.

 

Právě se děje

před 4 hodinami

Auto jedoucí v protisměru způsobilo na D7 nehodu, jeden mrtvý

Dálnici D7 uzavřela na 12. kilometru ve směru na Slaný hromadná nehoda šesti aut. Nehodu zavinilo auto jedoucí v protisměru, řidič tohoto vozu při nehodě zemřel. Informace o případných dalších zraněných zatím nejsou k dispozici, řekla ČTK policejní mluvčí Michaela Richterová.

Policie obdržela podle Richterové před 21:15 na tísňovou linku nejdříve oznámení, že na dálnici jede auto v protisměru. "Minutu na to došlo k dopravní nehodě šesti vozidel. Řidič, co jel v protisměru, na místě zemřel," řekla Richterová.

Dálnice je v místě uzavřena, policie dopravu odklání na devátém kilometru na Bouchalku, zpět se mohou řidiči vracet na 18. kilometru u Knovíze.

Další zprávy