Mini klame jménem. Nový Countryman se díky nárůstu o dvacet centimetrů posunul mezi rodinná auta

Eva Srpová Eva Srpová
15. 2. 2017 16:26
Je potřeba se povznést nad to, co Mini znamenalo dřív. Nový Countryman míří na úplně jiné konkurenty - proti minulé generaci vyrostl z malých aut mezi SUV nižší střední třídy, tedy mezi rodinná auta. Vedle zvětšeného prostoru pro posádku však slibuje i zábavu za volantem a láká na špičkovou kabinu.
Nové Mini Countryman je delší, širší, zároveň nepatrně nižší než předchozí generace, což je recept, který nyní používá většina značek. Kabina se výrazně zvětšila.
Nové Mini Countryman je delší, širší, zároveň nepatrně nižší než předchozí generace, což je recept, který nyní používá většina značek. Kabina se výrazně zvětšila. | Foto: MIni

Countryman se vždy snažil uspokojit tu klientelu, které se sice líbí design Cooperu, ale potřebovala alespoň průměrně prostornou kabinu. A samozřejmě využil prudkého nárůstu zájmu o vozy poloterénní kategorie SUV.

Je to pro Mini a především jeho majitele BMW zásadní model. Nejen na českém trhu jde o nejprodávanější typ značky Mini, ani klasický pětidveřový hatchback není úspěšnější než Countryman. A tento trend je stejný i v západních evropských zemích.

Nový Countryman se nárůstem rozměrů posunuje do úplně nového segmentu, který mu byl doposud zapovězen. Měří o 202 mm víc, je o 33 mm širší a současně o 4 mm nižší než předchozí generace. Rozvor se protáhl o 75 mm. Díky těmto změnám má nyní šanci konkurovat například Audi Q3 nebo Mercedes-Benzu GLA.

Porovnání nového Mini Countryman s konkurenty

Nejlevnější verzi Mini Countryman s pohonem všech kol a benzinovým turbomotorem jsme porovnali s podobně velkým, ale výrazně levnějším Suzuki S-Cross a s novinkou v podobě Toyoty C-HR, která ale pohon všech kol na rozdíl od mini a suzuki pojí pouze s automatickou převodovkou. Podívejte se zde.

Silnou naftovou verzi nového Mini Countryman s pohonem všech kol jsme porovnali s Audi Q3 a Mercedesem GLA. Podívejte se zde.

Zdroj: Ondřej Běhal

Ceny se však posunem do větší kategorie také zvýšily, v závislosti na verzi a motorizaci o 60 000 až 113 tisíc korun. Zároveň s tím ale výrazně nabobtnala standardní výbava.

Zatím jsme neměli možnost se v něm svézt, ale sednout a prozkoumat kabinu ano. Je výrazně prostornější, z čehož budou těžit hlavně pasažéři vzadu. Sedadla lze posouvat a opěradlům, která jsou rozdělena v poměru 40/20/40, nastavovat sklon.

Potah s polstrováním je uschován pod dvojitou podlahou. Můžete ho vytáhnout v případě, kdy si chcete na nárazník sednout.
Potah s polstrováním je uschován pod dvojitou podlahou. Můžete ho vytáhnout v případě, kdy si chcete na nárazník sednout. | Foto: Eva Srpová

Kufr má nyní objem 450 litrů, což je o rovných sto víc než u minulé generace. Po sklopení se prostor zvětší na 1390 l, a to znamená nárůst o 220 l. Zajímavou novinkou je potah, který lze přehodit před zadní nárazník. Můžete si na něj sednout, když si například chcete nandat lyžáky.

Foto: Eva Srpová

Novinkou je přívěšek, který je spojen s chytrým telefonem přes bluetooth. Pro jedno auto je k dispozici až šest přívěšků a můžete si ho dát třeba na klíče, batoh nebo jiné předměty, které často hledáte. Pomocí aplikace na chytrém telefonu lze tuto věc vyhledat, například když vám klíče zapadnou někam pod sedačku nebo zkrátka trpíte roztržitostí.

Základní cena začíná na 664 300 Kč za Mini Cooper Countryman s přeplňovaným tříválcem o objemu 1,5 litru o výkonu 100 kW, jde však o verzi s pohonem předních kol. Čtyřkolka je k dispozici ke každému motoru. Nově bude k dispozici i verze plug-in hybrid.

Podrobný ceník nového Mini Cooper Countryman najdete tady.

 

Právě se děje

Další zprávy