Jan Matoušek
17. 10. 2023 6:02
Čínské MG vtrhlo na český trh jako velká voda a třeba jen o jeho elektrický hatchback MG4 mají velký zájem jak soukromníci, tak i firmy. Z velké části za to může cenovka, která je na úrovni nejmenších elektroaut, ovšem za model velikosti kompaktu. Na úspěch hatchbacku se nyní pokouší navázat kombi MG5, které se cenou už tolik nepodbízí. Kdo mu konkuruje?
Peugeot e-2008
Cenově podobně jako MG5 je na tom i elektromobil ze stáje Peugeotu, SUV e-2008, které začíná na akčních 895 tisících korunách. Je to přímý konkurent kompaktního kombi? Papírově ne, přesto třeba zavazadlový prostor o objemu 434 až 1467 litrů na čínské kombi moc neztrácí, rozvor náprav natažený na 2605 mm je už ale přece jen výrazně kratší.
Elektromotor v útrobách e-2008 má výkon 115 kW a baterie pak využitelnou kapacitu 48,1 kWh, což stačí k maximálnímu dojezdu 406 kilometrů. Nejvyšší nabíjecí výkon je potom 100 kW. Technicky se tak e-2008 dá s MG5 porovnávat, ujede dokonce více než čínské kombi s větším akumulátorem.
Co obsahuje základní výbava? Nouzové brzdění, pomocníka pro jízdu v pruhu, tempomat, automatickou klimatizaci, rádio s desetipalcovou obrazovkou, zadní parkovací senzory, diodová světla nebo ocelová kola s okrasnými kryty. Zároveň i nejdražší e-2008 stojí pořád podobně jako nejdražší MG5. Nejsou to přímí konkurenti, cenově i technicky jsou si ale oba elektromobily blízko.