Mercedes třídy E teď za řidiče hlídá i křižující auta

Radek Pecák Radek Pecák
7. 1. 2013 7:07
Modernizovaná třída E dostala řadu asistentů z chystaného Mercedesu-Benz S
Foto: Radek Pecák

V oblasti bezpečnosti si už automobilka Mercedes-Benz připsala řadu prvenství. Teď se poprvé, ve voze třídy E, který právě podstoupil modernizaci, objevují i asistenční systémy původně připravované pro vlajkovou loď, novou generaci Mercedes-Benz S.

Jedním z nich je asistent upozorňující řidiče a aktivně zasahující do řízení v případě, že automobilu hrozí například na křižovatce srážka s chodcem či jiným vozem blížícím se ze strany.

Dosud automobily uměly díky radarům a dalším senzorům pouze zabránit srážce s překážkou před vozidlem, případně zmírnit její následky.

Dr. Joachim Schmidt, člen managementu divize Mercedes-Benz Cars zodpovědný za prodej a marketing, k tomu říká: „S novou třídou E ukazujeme cestu v oblastech bezpečnosti, designu a hospodárnosti. Přináší na silnice mnoho technických inovací a je to bezpochyby nejlepší třída E všech dob. To vyjadřuje i její design a pečlivě přepracovaný interiér. ,E' je proto i nadále symbolem vedoucí pozice v tomto náročném segmentu."

Tento asistenční systém funguje díky montáži víceúčelové stereokamery. Ta je stejně jako dosavadní víceúčelová monokamera umístěna za oknem v oblasti vnitřního zpětného zrcátka. Má však dva objektivy, které umožňují prostorové snímání situace před vozidlem se zorným úhlem 45° do vzdálenosti až cca 50 metrů při celkovém dosahu 500 metrů.

Okolí hlídá stereokamera i radar

Stereokamera poskytuje data, která jsou dále zpracovávána různými systémy. Inteligentní algoritmy vyhodnocují tyto prostorové obrazové informace, a mohou tak rozpoznávat ve velké sledované oblasti protijedoucí, vpředu jedoucí a křižující vozidla, ale i chodce a různé druhy dopravních značek i horizontálního značení na vozovce, a to včetně jejich polohy v prostoru či průběh jejich pohybu.

Data se pak vyhodnocují společně s těmi, která přicházejí  od vylepšené verze vícestupňového radarového snímání. Sedan i kombi jsou standardně vybaveny radarovým systémem Collision  Prevention Assist, který upozorňuje řidiče na nebezpečí srážky s překážkou a podporuje jej adaptivním brzdovým asistentem.

Kromě modernizace elektronické výbavy a motorů pochopitelně při faceliftu designéři pozměnili i vzhled vozu. Nyní je také třída E poprvé k dispozici se dvěma různými tvářemi. Základní provedení a výbavová linie Elegance mají ve standardní podobě klasickou trojrozměrnou masku chladiče luxusního sedanu v designu se třemi lamelami a hvězdou na kapotě motoru.

Linie Avantgarde dostala naproti tomu masku chladiče sportovního vozu s centrálně umístěnou hvězdou, a nabízí tak tvář s výraznými sportovními rysy.

Clona ve světlometu modernizované třídy E.
Clona ve světlometu modernizované třídy E. | Foto: Radek Pecák

Také kapota motoru a přední nárazník byly navrženy zcela nově. Kapota motoru s ladnými liniemi vyjadřuje velmi přímočaře nový designérský styl. Nově tvarovaný nárazník zbavený všech zdrojů světla působí moderně a křídlovým designem své spoilerové hrany podtrhuje decentně sportovní charakter třídy E.

Světla už jsou nedělená a mohou být i kompletně tvořená LED diodami. V takovém případě jsou v noci trvale rozsvícená dálková světla a tok světla se přeruší pouze na tom místě, kde se nachází například protijedoucí automobil, tak, aby nedošlo k oslnění jeho řidiče.

 

Právě se děje

před 4 minutami

Opoziční ODS, KDU-ČSL a TOP 09 budou usilovat o zřízení sněmovní vyšetřovací komise k havárii na Bečvě. Pokud neuspějí, založí expertní tým.

Zdroj: ČTK
Další zprávy