reklama
 
 

Malé SUV od Volkswagenu vstupuje na český trh, T-Cross láká na styl a prostor

12. 4. 2019 11:24
Třetina aut prodaných na českém trhu v období od ledna do března letošního roku spadá do kategorie SUV, Česko tak kopíruje chování Evropanů, kde tyto vozy také v prodejích jednoznačně vedou. Všichni velcí výrobci ve svých modelových řadách mají esúvéčka v několika velikostech.

Volkswagen oficiálně uvádí na český trh v pořadí čtvrté a zatím zároveň nejmenší SUV, model T-Cross. Jde v podstatě o zvýšenou verzi Pola. T-Cross využívá MQB platformu koncernu a jeho konkurentem v rámci koncernu je tedy jak například Seat Arona, tak i Škoda Kamiq, kterou mladoboleslavská automobilka představila na letošním ženevském autosalonu.

V této automobilové třídě je však velmi nabito, v prodejích na českém trhu vede Peugeot s modelem 2008 následovaný Renaultem Captur, Suzuki Vitara, Mazdou CX-3, top pětku na trhu uzavírá Opel Crossland X.

Volkswagen v Evropě nabízí čtyři SUV. Největší Touareg, Tiguan, T-Roc, aktuálně nejprodávanější SUV v Evropě, tedy nově doplnil T-Cross. Ten se ale bude vyrábět nejen ve Španělsku, ale také v Jižní Americe a Číně.

"V předprodeji, který odstartoval už v prosinci 2018, jsme na českém trhu přijali přes 800 objednávek," říká David Valenta, tiskový mluvčí českého zastoupení Volkswagenu. Dodány zatím byly podle oficiálních statistik Svazu dovozců automobilů čtyři vozy v březnu.

T-Cross jsme testovali na mezinárodní prezentaci a článek vyšel zde. Připomeňme tedy, že vůz sází na design, lákavé barvy a možnost individualizace. Zároveň ale využívá pozitiva platformy MQB A0 a navzdory městským rozměrům (na délku měří 4107 mm, o 12 cm méně než T-Roc) nabízí nebývale velkorysý prostor.

Kufr má objem 385 litrů, zadní lavici lze ale posouvat v rozmezí 14 centimetrů, pak se kufr zvětší až na 455 litrů. Zadní opěradla lze samozřejmě složit, což platí i pro to spolujezdcovo, a tak lze a do vozu městských rozměrů naložit i delší předměty.

T-Cross má v základní výbavě několik bezpečnostních prvků, které mívá konkurence za příplatek, jmenovitě systém pro detekci překážek a chodců, nouzové brzdění v případě hrozící nehody a asistent hlídající jízdu v pruhu.

Nabídka motorů ničím nepřekvapuje, všechny už známe z koncernových aut. Benzinový tříválec o objemu 1,0 litru nabízí výkon buď 70 nebo 85 kW, další možností je 1.5 TSI/110 kW. Později má dorazit turbodiesel 1.6 TDI o výkonu 70 kW. Ceny startují na částce 437 900 korun.

autor: Eva Srpová | 12. 4. 2019 11:24

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama