Do Česka míří nová SUV. Peugeot 2008 a Renault Captur jsme porovnali se Škodou Kamiq

Jan Matoušek Jan Matoušek
21. 1. 2020 6:02
SUV dominují prodejům v Česku i Evropě. A vedle kompaktů se stále více prosazují malá SUV. Ta už vytlačila podobně velká MPV a kombi, jejich boom ale nepadá. Naopak do segmentu přicházejí noví, nebo alespoň výrazně omlazení hráči. V průběhu několika dnů tak české ceny dostaly druhá generace Renaultu Captur i Peugeotu 2008. Co nabízejí a jak si stojí proti konkurenci, zjistíte v galerii.
Foto: Peugeot

Peugeot 2008 - od 385 000 Kč

Rozměry (d/š/v): 4300/1770/1530 mm
Rozvor náprav: 2605 mm
Kufr: 434/1467 l
Benzinové motory: 1.2 PureTech (74/96/114 kW)
Naftové motory: 1.5 BlueHDi (75/96 kW)
Elektromotor: e-2008 (100 kW)
Cena od: 385 000 Kč

První novinkou mezi malými SUV je druhá generace Peugeotu 2008 - nejprodávanějšího malého SUV na českém trhu. Ta stojí na platformě CMP, kterou sdílí třeba s novou 208 nebo Opelem Corsa. Použití tohoto základu mimo jiné znamená i konkurenční výhodu - vedle benzinových a naftových motorů je k dispozici také elektrická verze. Vyrábí se navíc na stejné lince. Výkon modelu e-2008 je 100 kW, baterie s kapacitou 50 kWh papírově stačí na dojezd 310 km. Překážkou může být cena, vůz startuje na akčních 840 tisících korunách, což je výrazně více než v případě nejdražší verze spalovací 2008.

Nejprve ale naopak k nejlevnější spalovací variantě s benzinovým tříválcem o výkonu 74 kW ve výbavě Active. Ten stojí v akci 385 tisíc korun a nabízí například nouzové brzdění, upozornění na blížící se překážku, varování před opuštěním jízdního pruhu, čtení dopravních značek či tempomat. Z komfortních prvků nechybí manuální klimatizace, rádio se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou a připojením Bluetooth, kožený multifunkční volant, zadní parkovací senzory či přední i zadní elektrická okna. Světlomety vpředu i vzadu svítí diodami, ocelová kola mají 16 palců a kryty (výjimkou je verze s 96 kW, ta má litá kola se stejným průměrem). Standardem je i oranžová metalíza.

Druhý stupeň Allure přináší navíc couvací kameru, přední parkovací senzory, digitální přístrojovou desku, automatickou klimatizaci, bezklíčkové startování, elektronickou parkovací brzdu nebo 17palcová litá kola. Ceny v takovém případě začínají na 440 tisících korunách, opět se 74kW benzinovým motorem.

 

Právě se děje

Další zprávy