Má se Superb bát? Na český trh přichází Peugeot 508 SW, je dražší než Škoda

Jan Matoušek Jan Matoušek
16. 5. 2019 6:02
Klasická střední třída v posledních letech ustoupila vlně podobně velkých SUV. Prodeje kdysi populárního segmentu Nissanu Primera, Renaultu Laguna nebo Toyoty Avensis stagnují. Novinek v této třídě příliš neuvidíte, alespoň ne těch s karoserií sedan nebo kombi. Částečně tento předpoklad boří v posledních měsících snad jen Peugeot 508. Loni se dostal na trh liftback, v těchto dnech ho doplňuje praktičtější kombi. To přitom sází na stejné prvky jako méně praktické provedení - stylový design, komfortní jízdní vlastnosti a silné motory. Čelit však musí nejen Škodě Superb, ale i dalším rivalům. Podívejte se do galerie.

Peugeot 508 SW - od 770 000 Kč

Rozměry (d/š/v): 4778/1859/1420 mm
Rozvor: 2793 mm
Kufr: 530/1780 l
Benzinové motory: 1.6 PureTech (133/165 kW)
Naftové motory: 1.5 BlueHDi (96 kW), 2.0 BlueHDi (120/130 kW)
Cena od (1.5 BlueHDi Active): 770 000 Kč

Peugeot 508 SW je v segmentu kombi střední třídy aktuálně největší novinkou nejen na českém trhu. Francouzský model vychází z loňského liftbacku, který dokázal zaujmout atraktivním vnějším i vnitřním designem. V době, kdy automobilky z tohoto segmentu spíše odcházejí pak byla premiéra nové generace francouzského modelu překvapením.

Atraktivní vnější i vnitřní design si od liftbacku půjčilo i kombi, které navíc řeší problém s místem vzadu nad hlavou. Také kufr je objemově větší a lépe přístupný, i když na Škodu Superb litrově ztrácí. Co může leckoho zarazit je základní cena - s nejslabším naftovým motorem (který se jako jediný dodává s manuální převodovkou, zbytek jednotek má vždy osmistupňový automat) stojí 508 SW od 770 tisíc korun, což o 80 tisíc korun výše než u Superbu Combi.

Základní výbava Active pak obsahuje všechny důležité bezpečnostní asistenty (nouzové brzdění, čtení značek, varování před vyjetím z pruhu), dvouzónovou automatickou klimatizaci, digitální budíky i osmipalcové rádio. Zajímavým doplňkem nabídky je sportovní verze GT, zvlášť se 165kW benzinovým motorem, která nicméně přijde na 1,1 milionu korun. Zajímavostí je, že oba benzinové agregáty plní už teď přísnější normu Euro 6.3, letos by měl rovněž dorazit plug-in hybrid. Test 508 SW čtěte zde.

 

Právě se děje

Další zprávy