Limuzína nejen názvem: Audi A3 v novém segmentu

Tomáš Rybecký
2. 4. 2013 17:00
Představuje se kompaktní sedan Audi A3 Limuzína
Foto: Audi

Populární hatchback Audi A3 ve své nové verzi vstupuje do nového segmentu. S karosářskou verzí "Limuzína" útočí na segment kompaktních sedanů. Dynamický čtyřdveřový vůz nabízí lehkou konstrukci, výkonné a úsporné motory i moderní řešení informačních, zábavních a asistenčních systémů. Na český trh bude model uveden na podzim.

Audi A3 Limuzína, stejně jako verze Sportback, zaujme sportovním vzhledem a precizností v každém detailu, design vozu i tvary karoserie se však liší. Boční plochy mají intenzivnější křivky a podběhy kol vystupují víc do prostoru. A3 Limuzína je o 11 mm širší než Sportback.

Čtyřdveřový vůz má celkovou délku 4,46 metru a rozvor 2,64 metru, což zajišťuje velký prostor pro cestující i zavazadlový prostor o objemu 425 litrů. Nízké hmotnosti je dosaženo především použitím velkého množství oceli. Navíc hmotnost čtyřválcových motorů jen mírně přesahuje 100 kg.

Nabídka motorů pro Audi A3 Limuzína bude zahrnovat tři čtyřválcové motory. Nová úsporná konstrukce motorů zahrnuje přímé vstřikování paliva, přeplňování, inovativní řízení chladicí soustavy a systém start-stop.

Turbodiesel 2.0 TDI dosahuje nejvyššího výkonu 150 k a vůz s ním může jet nejvyšší rychlostí 213 km/h. Jeho průměrná spotřeba paliva je 4,2 l/100 km, čemuž odpovídají emise CO2 108 g/km. Dvě benzínové jednotky 1.4 a 1.8 TFSI nabízí výkon 140 k a 180 k se spotřebou v průměru 4,7 l/100 km a 5,7 l/100 km a emisemi CO2 109 g/km a 135 g/km.

Cit pro detaily

Interiér modelu Audi A3 Limuzína je charakterizován pečlivým zpracováním detailů. Přístrojová deska se zakřivenou čelní plochou je štíhlá a středová konzole je mírně natočena směrem k řidiči.

Audi nabízí širokou škálu přizpůsobení, od výběru tvaru a funkcí volantu, přes přední sedadla až po zbarvení interiéru. A3 Limuzína používá nový modulární systém informačních a zábavních systémů MIB. Vrcholná verze obsahuje pevný disk SSD 64 GB, mechaniku DVD a hlasové ovládání. Sedmipalcový displej s vysokým rozlišením ukazuje mapové podklady v podrobném 3D grafickém zobrazení.

Systém MMI Navigation plus umožňuje připojení mobilních telefonů a přenosných přehrávačů prostřednictvím Bluetooth. Mezi další komponenty patří například audiosystém Bang & Olufsen se zesilovačem o výkonu 705 W a 14 reproduktory 5.1.

K dispozici bude i vrcholný model S3 Limuzína. Motor 2.0 TFSI dosahuje výkonu 300 k a točivého momentu 380 N.m. Ve spojení s převodovkou S tronic zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec má průměrnou spotřebu paliva 6,9 l/100 km, tomu odpovídají emise CO2 ve výši 159 g/km. Samozřejmostí jsou designové úpravy, snížení podvozku a velké kotoučové brzdy za sériově dodávaným 18" koly.

 

Právě se děje

před 1 hodinou

Hasiči řeší úhyn ryb v řece Moravě, žádné škodliviny ve vodě neobjevili

Hasiči v sobotu dopoledne vyjeli do Uherského Hradiště kvůli úhynu ryb v řece Moravě. Jde o území od mostu spojujícího Uherské Hradiště se Starým Městem po místní část Štěpnice. V řece se vyskytuje blíže neurčený počet ryb různých velikostí a druhů, sdělil mluvčí hasičů Roman Žemlička. Testy podle něj vyloučily škodliviny ve vodním toku.

"Na místě byl zástupce životního prostředí a státního podniku Povodí Moravy. Na místě byly provedeny testy, které potvrdily normální obsah kyslíku a vyloučily škodliviny ve vodním toku," uvedl Žemlička.

Podobný úhyn ryb, zejména pstruhů, zaměstnal hasiče také na Prostřední Bečvě na Vsetínsku tento pátek. Domnívají se, že důvodem by mohla být zvýšená teplota vody. Výsledky testů budou známy až později.

Zdroj: ČTK
před 2 hodinami

Na D1 na Benešovsku zkomplikovaly provoz dvě hromadné nehody, tvoří se kolony

Na dálnici D1 na Benešovsku v sobotu zkomplikovaly provoz dvě hromadné nehody, které se staly kolem 29. kilometru ve směru na Prahu. Obešly se bez vážných následků, dálnice je průjezdná, ale tvoří se kolony, řekla policejní mluvčí Michaela Richterová.

Podle prvotních informací jde o dvě nehody zhruba po čtyřech autech. "Jsou to všechno ťukance, není tam žádné zranění, maximálně nějaké lehčí. Dálnice není uzavřená, ale samozřejmě se tvoří kolony. Provoz je tam komplikovaný," uvedla mluvčí kolem 12:30.

Zdroj: ČTK
Další zprávy