Hračka na okruh i městské bulváry je v Česku. Lamborghini uvádí novou verzi Huracánu

Lamborghini Huracán Tecnica už je v Česku.
Je to model, který stojí mezi základní verzí Evo a extrémní verzí STO, určenou především na okruhy.
Stejné je i uspořádání pohonu, kdy se síla přes sedmistupňový dvouspojkový automat přenáší na zadní kola.
Pohled na atmosférický desetiválec.
Kabině dominují sportovní sedadla spolu s volantem.
Foto: Jan Matoušek
Jan Matoušek Jan Matoušek
31. 8. 2022 6:02
Do Česka míří další verze Lamborghini Huracán. "Nejmenší" model značky se dočkal verze Tecnica, která má zaplnit prostor mezi civilnějším modelem Evo a na okruhy zaměřeným speciálem STO. Půjčuje si tak leccos z obou variant a měla by se hodit jak na běžné silnice, tak nabídnout více než dostatečnou zábavu na závodní dráze.

Hned tu nejdůležitější věc si Huracán Tecnica půjčuje od svého extrémnějšího sourozence. Jedná se o 5,2litrový desetiválec, který je podobně jako u verze STO naladěný na 470 kW a 565 Nm. Zůstává i poháněná zadní náprava, a to prostřednictvím sedmistupňového dvouspojkového automatu. Z 0 na 100 km/h Tecnica zrychluje za 3,2 vteřiny a jede nejvýše 325 km/h.

To je docela paradoxní, protože extrémnější STO je na stovce o dvě desetiny dříve, ale také je o 15 km/h pomalejší. V porovnání s civilnějším modelem Evo, dodávaným s pohonem zadních i všech kol, je novinka lehčí - suchá hmotnost je 1379 kilogramů - a má také lepší aerodynamiku. Italové rovněž zlepšili zvukový doprovod, což dávají najevo především šestiúhelníkové koncovky výfuku v zadním nárazníku. Tecnica zní skutečně impozantně a představuje kontrast k tichu elektromobilů.

Jízdní vlastnosti zlepšuje i řízení zadní nápravy, specifické nastavení podvozku, upravená kontrola trakce nebo již tradiční volič jízdních režimů Strada, Sport a Corsa. První se hodí na každodenní ježdění, poslední naopak využijí především zájemci o okruhovou jízdu. Těm jistě přijde vhod i lepší chlazení karbon-keramických brzd inspirované systémem používaným u závodních vozů.

Že je Tecnica zvláštní verzí Huracánu, dává najevo i vnějším vzhledem. Na fotkách modrého auta, které se představilo v pražském showroomu značky, to možná tak nevynikne, ale v přední části má auto černé prvky ve tvaru písmene Y. Ty se objevily už na konceptu Terzo Millennio a žádná jiná verze italského supersportu je nemá. Vnější vzhled také výrazně ovlivnila vylepšená aerodynamika.

Beze zbytku platí, že Tecnica je mezi variantami Evo a STO. Má totiž třeba výrazné zadní křídlo, které ale není tak extrémní jako u STO. Přepracované byly i oba nárazníky a řada prvků - třeba přední kapota nebo kryt motoru - jsou z karbonu. Italové uvádí, že oproti Huracánu Evo s pohonem zadních kol má novinka vzadu o 35 procent větší přítlak a také o 20 procent nižší aerodynamický odpor. Upraven byl pro lepší proudění vzduchu i podvozek.

Uvnitř nechybí sportovní sedadla s výrazným bočním vedením, upravený volant a samozřejmě také dva hlavní displeje. Jeden je místo přístrojové desky, druhý, dotykový, je na středovém panelu a ovládají se přes něj prakticky veškeré funkce auta. Po vzoru modelu STO nabízí rovněž nejrůznější telemetrická data a další informace, které se hodí především při jízdě na okruhu. Tlačítko startování motoru je u Lamborghini již tradičně ukryto pod červeným krytem.

Nejen technikou, ale i cenou zapadá Tecnica mezi verze Evo a STO. Základní verze bez příplatků (těch je od laků karoserie až po barvy čalounění skutečně velké množství) vyjde na 195 tisíc eur bez daně. Podle zástupců značky je o Huracán i v Česku zájem, automobilka ale kvůli vysoké vytíženosti na nějaký čas zastavila výrobu vozu. To znamená, že zájemce si musí vybrat ze skladových zásob, které ale třeba v Česku momentálně nejsou, anebo počkat, až se objednávkový kalendář zase otevře.

 

Právě se děje

Další zprávy