To nejlepší z autosalonu v Los Angeles. Podívejte se na nový Wrangler i kontroverzní Mercedes CLS

Jeep Wrangler ani v nové generaci nepřišel o sklápěcí přední sklo a třídveřovou karosérii.
O roadsteru na bázi BMW i8 se mluví již dlouho, až v LA se ale stal realitou. Na první pohled největší změnou je instalace trojdílné plátěné střechy, která se ovládá elektricky. Otevření nebo zavření zabere 15 sekund, operace je navíc možná do rychlosti 50 km/h. BMW tvrdí, že i po sklopení mezi střechou a sedadly zůstává 100 litrů prostoru, k čemuž je potřeba připočítat ještě 88 litrů pod přední kapotou. Pouze dvoumístný interiér je pak další změnou oproti kupé s uspořádáním 2+2. V porovnání s ním je i8 Roadster jen o 60 kg těžší, a to díky nově navrženým dveřím z uhlíkových kompozitů a karbonovému rámu čelního okna.
Spolu s roadsterem představilo BMW také modernizaci již dříve prodávaného kupé. Mezi hlavní novinky se řadí přepracované aerodynamické prvky na přední kapotě, usměrňující obtékání vzduchu. Dále mají oba modely dva nové metalické laky v kombinaci s matně šedými akcenty, za příplatek je pak možné získat 20palcová kola. Ve sloupku C má roadster označení „Roadster“ a kupé označení „Coupé.“ Obě karosérie také mohou mít laserové přední světlomety. Pro interiér se dodává nová kombinace čalounění látkou a kůží.
Pod kapotou je na první pohled vše při starém – tříválec 1.5 TwinPower Turbo (170 kW) doplňuje elektromotor (ten posílil o 9 kW na 105 kW). Ten prostřednictvím dvoustupňové převodovky roztáčí přední kola, spalovací motor prostřednictvím šestistupňového automat pohání kola zadní. Systémový výkon i8 se zvedl na 275 kW, kupé z 0 na 100 km/h zrychluje za 4,4 sekundy a roadster o 0,2 sekundy pomaleji. Novinkou je lithium-iontový akumulátor s kapacitou zvětšenou na 11,6 kWh, což vedle vyššího výkonu elektromotoru zvýšilo elektrický dojezd kupé na 55 km. Roadster ujede o 2 km méně. Ruku v ruce s tím jde i spotřeba 1,9 l/100 km, respektive 2,1 l/100 km. Na závěr dodejme, že pohonné ústrojí i8 umí pracovat v pěti jízdních režimech.
Nejsilnější, na okruhu nejlepší a technicky nejpokročilejší Chevrolet Corvette všech dob. To je nová generace provedení ZR1, která má pod kapotou kompresorem přeplňovaný osmiválec o objemu 6.2 litru. Maximální výkon je 563 kW, točivý moment potom impozantních 969 Nm. Na kola sílu přenáší sedmistupňové ruční řazení nebo osmistupňový automat s pádly pod volantem.
Foto: Jeep
Jan Matoušek Jan Matoušek
30. 11. 2017 7:23
Detroit, New York, Los Angeles. Tři významná americká města, tři významné americké autosalony. V hlavním městě automobilů se výstava koná v lednu, Velké jablko pořádá přehlídku v dubnu a rok tradičně uzavírá Město andělů na přelomu listopadu a prosince. Automobilky letos v Los Angeles představily řadu novinek důležitých nejen pro severoamerický, ale také evropský trh. Namátkou novou generaci Mercedesu CLS, BMW i8 Roadster nebo dlouho očekávaného pokračovatele Jeepu Wrangler. Na přehled toho nejzajímavějšího se podívejte v následující galerii.
 

Právě se děje

Další zprávy