Kultivovaností a pohodlným podvozkem vyčnívá nad konkurencí. Zkoušeli jsme modernizovaný Peugeot 308

Eva Srpová Eva Srpová
16. 6. 2017 14:06
Francouzský zástupce střední třídy je velmi povedenou alternativou k všudypřítomné Škodě Octavia. Na úpatí Alp jsme vyzkoušeli kombi verzi SW, která v porovnání s mladoboleslavským kombíkem vyniká v kultivovanosti jízdního projevu. K přiblížení se na špičku třídy by mu pomohlo celkem málo. Kdyby měl prostornější kabinu a především promyšlenější interiér.
Peugeot 308 se nabízí hned v několika variantách. Hatchback, kombi označovaná SW (na fotografii), GT a ve sportovní verzi GTi.
Peugeot 308 se nabízí hned v několika variantách. Hatchback, kombi označovaná SW (na fotografii), GT a ve sportovní verzi GTi. | Foto: Peugeot

Automobilová nižší střední třída má mnoho vynikajících členů. Na špičce se drží Volkswagen Golf, Škoda Octavia, Seat Leon či Opel Astra. Peugeot 308 prodávaný od roku 2014 je v některých oblastech stejně dobrý, ne-li lepší než konkurence, avšak vysoké hodnocení mu vždy kazily drobné detaily. Navzdory tomu ale vyhrál evropskou anketu Auto roku v roce 2014. 

Letos, tedy po třech letech, se mu dostává modernizace. Zvenčí je téměř k nerozeznání od auta před faceliftem, také v kabině se toho příliš neměnilo. Nové čalounění v některých výbavách, nový lak karoserie nebo design kol, LED denního svícení je nyní ve standardu.

Navigace TomTom Live umí zobrazovat mapy ve 3D a ve voze lze ovládat hlasem svůj spárovaný telefon s inovovanými multimédii prostřednictvím Siri v Applu nebo S-Voice v Androidu.

Modernizovaný Peugeot 308 má také bohatší nabídku bezpečnostních asistentů. Vedle toho, který hlídá mrtvé úhly, má také asistent udržující vůz v jízdních pruzích, umí poznat dopravní značky a díky adaptivnímu tempomatu udržuje rychlost podle jedoucích aut a v kombinaci s automatem tempomat umí také v kolonách zcela zastavit a zase se rozjíždět.

Systém aktivního nouzového brzdění zvládne zabrzdit, ať už vozidlo před ním jede (funguje do rychlosti 140 km/h), stojí (pokud jedete maximálně 80 km/h), nebo se vám pod kola připlete chodec (a vy jedete nanejvýš rychlostí 60 km/h).

Peugeot 308 má na první pohled krásnou kabinu, navíc z pěkných materiálů. Podle nás by však mohl být ergonomicky propracovanější, kávu si nikam neodložíte.
Peugeot 308 má na první pohled krásnou kabinu, navíc z pěkných materiálů. Podle nás by však mohl být ergonomicky propracovanější, kávu si nikam neodložíte. | Foto: Peugeot

K objevení novinky, na kterou je Peugeot ale patřičně hrdý, je potřeba přistoupit ke kapotě a podívat se pod ni. Výrobce představuje novou pohonnou jednotku, naftový čtyřválec o objemu 1,5 litru. Ten konstrukčně vychází z už využívané šestnáctistovky, má však lepší parametry, promyšlenější technologii a operuje se vstřikováním močoviny.

Agregát tak splňuje normu Euro 6 úrovně, které mají vozy dosahovat až v roce 2020. Premiéru si 1.6 BlueHDI odbývá právě v Peugeotu 308, zcela jistě se bude brzy nabízet i v dalších modelech značky. A do konce roku budou v nabídce pro Peugeot 308 oba diesely, šestnáctistovka se pak prodávat přestane.

Ještě dvě další novinky v rámci faceliftu se týkají pohonných jednotek. Naftový dvoulitr kooperuje s osmistupňovou automatickou převodovkou s klasickým měničem, kterou Peugeotu dodává japonská firma Aisin. A benzinový tříválec 1.2 PureTech prošel také technologickým vylepšením a slibuje lepší spotřebu i kultivovanost.

Mimochodem, právě v té Peugeot 308 skutečně vyniká. Motory jsou výborně utlumené a také hluk od podvozku se do kabiny nedostane tak hladce jako například v případě zmiňované Škody Octavia. 

Na tom, že Peugeot 308 nepatří na absolutní špičku třídy, se tedy nakonec podepisuje nejvíc sice velmi elegantní a designově čistá kabina, avšak zdaleka ne tak uživatelsky přívětivá. Chybí tu promyšlenější úložné prostory, řidič ani spolujezdec si například nemají kam dát kelímek s kávou. Klimatizace se ovládá v menu, protože konstruktérům se víc líbil absolutně čistý design přístrojové desky. To odvádí pozornost.

Určitě však existují lidé, kteří 308 tyto ergonomické přešlapy rádi odpustí. Kdo zavítá k dealerovi francouzské značky nyní, může si pořídit buď skladový vůz, nebo už faceliftovaný, ale za cenu před faceliftem. "Ceník bude k dispozici až v červenci, ale neočekáváme razantní změny v cenové kalkulaci," říká PR manažerka značky Peugeot pro Českou republiku Radka Matthey.

Podrobný test kombi verze Peugeotu 308 si můžete prostudovat tady. Seznam kompaktních kombíků aktuálně prodávaných na českém trhu je k dispozici zde.

 

Právě se děje

Další zprávy