Určitě to byla jedna z největších logistických operací v dějinách Volkswagenu. Aby bylo pro říjnový začátek prodejů připraveno dost skladových vozů, začala továrna ve Wolfsburgu vyrábět novou, sedmou generaci nejprodávanějšího evropského automobilu již na začátku srpna.
Přesto se vnější i vnitřní vzhled vozu podařilo udržet v tajnosti až do večerní premiéry 4. září v Berlíně.
Vzhled nicméně, jako vždy, když se představovaly předcházející generace, žádným velkým překvapením není. Je to prostě další stupeň vývoje.
Stále na karosérii najdeme typický zadní, takzvaný "C" sloupek. Protože vůz využívá novou platformu MQB pro vozy s motory uložené napříč (na stejné bude jezdit i Octavia III), změnily se částečně i některé proporce. Oproti dosavadnímu golfu byla posunuta přední kola o 43 milimetrů dopředu, takže vůz má kratší přední převis a kapotu vizuálně delší.
Pod pět litrů i s benzinovými motory
Podle designéra Klause Bischoffa je to doklad o dosažení ještě vyšší "prémiovosti" tohoto modelu.
Přesto se podstatně větší změny odehrály pod povrchovými plechy. Všechno o voze ještě známo není, ale řadu technických informací již automobilka odtajnila.
Protože vývoj materiálů a jejich spojování opět výrazně pokročil, je nový vůz v porovnání s tím předchozím, zhruba stejně vybaveným a výkonným, až o sto kilogramů lehčí. Spotřeba paliva a emise CO2 klesly ještě znatelněji - papírově až o 23 procent. To je zejména případ automobilu s benzinovou čtrnáctistovkou se systémem vypínání válců. Tento vůz by měl dokázat ujet sto kilometrů za 4,8 litru benzinu.
Ale i základní zážehový model (TSI) spotřebuje jen 4,9 l/100 km a nejdostupnější turbodiesel (TDI) 3,8 l/100 km.
Kdo chce jezdit ještě úsporněji, ten může sáhnout po Golfu BlueMotion, který emituje pouze 85 g CO2/km a v průměru spotřebuje 3,2 litru nafty na 100 kilometrů.
Vhodný na nákupy
Nový golf bude logicky také pohodlnější (cestující vzadu budou mít více prostoru pro nohy) a do kufru se vejde o třicet litrů více zavazadel. Navíc, a na to jsou tvůrci vozu obzvláště hrdí, je nárazník, a tudíž nakládací hrana zavazadlového prostoru jen 66,5 centimetru nad zemí, což je podle měření Volkswagenu nejlepší hodnota ze všech aut této kategorie.
Ve výbavě budou nově i čerstvě vyvinuté bezpečnostní systémy, jako je například funkce automatického brzdění při vícenásobných kolizích (v sériové výbavě) nebo aktivní systém ochrany cestujících (PreCrash) včetně adaptivního tempomatu ACC (Adaptive Cruise Control) s funkcí Front Assist a systému nouzového brzdění City.
Dotykový displej bude v sériové výbavě všech modelů. Vrcholné verze mají dokonce displej, který reaguje na pohyby ruky snímané senzorem. Například je možné zmenšovat a zvětšovat měřítko mapy navigace zmenšením či roztažením mezery mezi dvěma prsty, podobně jako to umí chytré telefony.
Cena, seznam základní výbavy a jízdní výkony zatím známé nejsou. V Německu ovšem automobil bude stát 16 975 eur, tedy stejně jako dosud. V Česku by se podle předpokladů měla cena auta se základním motorem 1,2 TSI (63 kW) udržet pod hranicí 350 tisíc korun.