Konec octavií se blíží, Škoda přijde s novou příští rok

Radek Pecák Radek Pecák
3. 5. 2011 13:20
Nejdříve se ale veřejnost seznámí se dvěma zcela novými modely
Světla symbolizují čtyřlístek.
Světla symbolizují čtyřlístek. | Foto: Radek Pecák

Termín: Září 2012. Místo: Paříž. Můžete se skoro vsadit, že právě tyto dva údaje se týkají představení nové generace nejprodávanějšího modelu mladoboleslavské Škodovky - octavie.

Nikdo z oficiálních představitelů automobilky Škoda je nepotvrdil, ale to je zavedená praxe. Automobilka při zavádění nových modelů tradičně mlčí do poslední chvíle a nejinak tomu bude u nové octavie. Ale je mnoho indicií napovídajících, že by se právě takto mohla premiéra třetí řady tohoto vozu odehrát.

Tvary se přiblíží konceptu Vision D, jen půjde o liftback a větší auto.
Tvary se přiblíží konceptu Vision D, jen půjde o liftback a větší auto. | Foto: Radek Pecák

Současné velmi úspěšné generaci octavie je letos sedm let. A právě sedm až osm let je lhůta, po které v koncernu Volkswagen vždy končí životnost jedné generace vozu.

Přestože se octavia v současné době prodává velice dobře, Škoda si nemůže dovolit ponechat i sebeúspěšnější model ve výrobě příliš dlouho. Zvláště pokud musí ve světě čelit konkurenci, jako je Hyundai, který obměňuje své modely v daleko kratší frekvenci.

Octavia dostane podvozek jako nový golf

Právě pařížský autosalon na podzim příštího roku by měl být tím pravým místem, i když se rovněž nabízí již jarní autosalon v Pekingu, případně ženevský v březnu.

I nová generace se nepochybně představí také s karosářskou verzí kombi.
I nová generace se nepochybně představí také s karosářskou verzí kombi. | Foto: Škoda Auto

Z koncernu Volkswagen ovšem unikly informace, že výroba octavie má být zahájena v listopadu roku 2012. Má to logickou vazbu na připravenost nové podvozkové platformy, kterou bude využívat nová generace vozu Volkswagen Golf. Jeho sedmá evoluce má být představena také příští rok. Současný Golf VI je totiž ve skutečnosti jen jakousi pologenerací.

Podle informací z koncernu VW bude mít nová octavia větší rozvor než dosud. Minimálně o pět centimetrů. Jak totiž uvedl server Auto.cz, VW nabídne pro své modely ve velikostní třídě octavie a golfu hned tři délky rozvoru. Základní 2630 mm nahradí současný univerzální 2578 mm. Tato podvozková platforma také umožní zástavbu baterií a elektrického motoru pro elektrovozy koncernu Volkswagen, které mají být sériově vyráběny od roku 2013.

Do délky už asi nenaroste

To, že nová octavia, stejně jako všechny ostatní nové škodovky, bude mít větší rozvor a menší převisy vpředu i vzadu, oznámil již v březnu v Ženevě při prezentaci nového designového směřování automobilky Škoda její šéfdesignér Jozef Kabaň. Právě na octavii se již v plné míře odrazí všechny designové myšlenky tohoto tvůrce automobilu Bugatti Veyron.

Nová octavia dostane přední kapotu těchto tvarů.
Nová octavia dostane přední kapotu těchto tvarů. | Foto: Radek Pecák

Je tedy pravděpodobné, že nová octavia již nebude mít větší vnější rozměry než dosud, ale přesto uvnitř zůstane přinejmenším stejně místa jako dosud.

Do doby, než spatříme novou octavii, se však od Škodovky dočkáme nejméně dvou zcela nových aut. Tím prvním bude už letos na podzim malé městské auto vyráběné v Bratislavě, tím druhým globální model o velikosti mezi fabií a octavií. Jeho premiéra je pravděpodobná příští rok v březnu na světovém autosalonu v Ženevě.

V roce 2013 by pak mohla vyjet nová generace Škody Roomster, protože je jisté, že výroby té staré skončí v závodě Vrchlabí na konci roku 2012.

 

Právě se děje

Další zprávy