Citroëny, které se nedostaly na silnice. Francouzi zatrhli i osmiválcový supersport

Sportovní kupé GT by Citroën patří mezi nejzajímavější koncepty v historii značky.
V padesátých letech termín MPV ještě nikdo nepoužíval, Citroën nicméně v roce 1956 jedno postavil. Dostalo jméno C10, technicky vycházelo z 2CV a design ve stylu dešťové kapky zajišťoval výbornou aerodynamiku a s ní spojenou nízkou spotřebu. Na výrobu byl použit hliník, auto tak vážilo jen 382 kg, přesto dokázalo pojmout čtyři cestující a zavazadla. Vůz byl krůček od sériové výroby, v Citroënu se ale nakonec rozhodli věnovat projektu, vedoucí k modelu Ami 6.
V roce 1972 se zrodila spolupráce mezi Citroën a italským studiem Bertone. Prvním společným projektem byl model Carmague, mechanicky vycházející z inovativního typu GS s hydropnetumatickým odpružením. Designově šlo ale o zcela nový model s panoramatickou střechou či obloukem, který vyztužil prostor pro posádku.
Mezi vůbec neikoničtější koncepty Citroënu můžeme bez váhání zařadit Karin. Pouze 1,08 metru vysoký vůz se představil na pařížském autosalonu 1980 a vedle netradičního designu zaujal především interiérem.
Ten byl koncipován pro trojici cestujících - řidič seděl uprostřed mírně před dvěma spolujezdci. Veškeré informace a ovladače, včetně palubního počítače, byly soustředěny na volant a jeho okolí. Pod kapotou se objevil čtyřválcový motor, nechybělo ani hydropneumatické odpružení.
Foto: Citroën
Jan Matoušek Jan Matoušek
3. 2. 2019 6:28
Francouzský Citroën letos oslavuje sto let od svého založení. Významné jubileum si připomíná mnoha způsoby od speciálních webových stránek až po výstavu třicítky nejrůznějších modelů na nadcházející výstavě klasických aut Retromobile v Paříži. Vedle sériových aut pak dvojitý šíp ve své historii ukázal celou řadu konceptů. Do následující galerie jsme tak vybrali dvacítku z nejzajímavějších nikdy nevyráběných Citroënů.

Na současnou nabídku Citroënu na českém trhu se můžete podívat zde.

 

Právě se děje

Další zprávy