Těžká konkurence pro Škodu Kamiq. Kia XCeed sází na bohatou výbavu, za jakou cenu?

Jan Matoušek Jan Matoušek
27. 9. 2019 6:02
Segment kompaktních SUV je zase o něco bohatší. Kia do něj uvedla model XCeed, který má sice technický základ stejný jako kompaktní hatchback či kombi Ceed, ovšem nesdílí s nimi téměř žádný díl karoserie. Korejci tak zároveň nabízí své již šesté SUV, kterému bude nepřímo konkurovat i sesterský model Sportage. Podívejte se do galerie na porovnání XCeedu s vybranou konkurencí.
Foto: Kia

Kia XCeed - od 484 980 Kč

Rozměry (d/š/v): 4395/1826/1483 mm
Rozvor náprav: 2650 mm
Velikost kufru: 426/1378 l
Zážehové motory: 1.0 T-GDI (88 kW), 1.4 T-GDI (103 kW), 1.6 T-GDI (150 kW)
Vznětové mild-hybridní motory: 1.6 CRDi MHEV (85/100 kW)
Cena od (1.0 T-GDI Comfort): 484 980 Kč

Kia XCeed je relativně obtížně zařaditelným modelem. Spadá jednoznačně mezi kompaktní SUV, nenabízí ale pohon všech kol. Tuto položku ponechává většímu sourozenci Sportage, který je tak přímou odpovědí na auta jako Škoda Karoq, Opel Grandland X nebo Volkswagen Tiguan. V porovnání s nimi sází XCeed i na dynamičtější tvary karoserie, které svažováním zadní části mohou vzdáleně připomenout svět SUV-kupé, oblíbený v této části trhu především mezi prémiovými značkami Audi, BMW nebo Mercedes-Benz.

Na druhou stranu nejde XCeed zařadit jen po bok oplastovaných verzí klasických kompaktů, kam patří například Ford Focus Active. Oproti němu udělali Korejci na karoserii mnohem větší množství změn, takže kdo nechce, Ceed ve tvarech novinky spatřit snad ani nemusí.

Na rozdíl od kompaktního hatchbacku nebo kombi Ceed se XCeed také nabízí výhradně s přeplňovanými motory, nečekejte tedy základní atmosférickou čtrnáctistovku. XCeed startuje s přeplňovaným litrem a nabízí i přeplňovanou šestnáctistovku se 150 kW, vyhrazenou u sourozenců verzi GT. Tady sportovní stupeň nečekejte. Turbodiesely 1.6 CRDi se nabízí jen v mild-hybridním provedení, to znamená, že spalovacímu motoru asistuje elektrická soustava, která pomáhá se snižováním spotřeby a emisí. Od 100 kW je také možné vedle manuálu připlatit si za sedmistupňový dvouspojkový automat.

Brzy se nabídka rozroste o plug-in hybrid, tedy variantu, která ujede zhruba šest desítek kilometrů jen na elektřinu. Baterie pak je možné nabíjet i z normální zásuvky.

 

Právě se děje

Další zprávy