KIA Sportage potřetí. Tentokrát je celá evropská

Radek Pecák Radek Pecák
27. 7. 2010 0:00
V horku byste si o její volant neměli spálit ruce. Je potažen "chladivou" kůží
Foto: Radek Pecák

V roce 2008 byla dosluhující generace automobilu Kia Sportage vůbec nejprodávanějším sportovně užitkovým vozem v České republice. To se zřejmě jejímu následovníkovi nestane (mezitím totiž k jejím soupeřům přibyla například i domácí Škoda Yeti), přesto však v tuzemském zastoupení této až překvapivě rychle rostoucí automobilky věří, že nová sportage bude úspěšná.

Auto je děláno Evropanům na míru. Vzhled navrhli v designérském centru automobilky v německém Frankfurtu a v této zemi proběhl i celý technický vývoj. Výroba (exemplářů určených pro evropské zákazníky) pak byla zadána do slovenské Žiliny, což je nemodernější továrna značky.

Sportage z roku 2010 je větší než ta minulá. Ale jen do délky a do šířky. Délka dosahuje 444 centimetrů, šířka 185,5 centiemtru. Výška je nižší o 8,5 centimetru. Důvod je jediný - auto má vypadat atraktivněji, sportovněji, méně krabicovitě. Boční silueta, jak je již téměř typické, má připomínat kupé. Tomu také odpovídá nižší výška bočního zasklení.

Za čtyřkolku se připlácí jen 30 000 Kč

Auto můžete mít jak s pohonem pouze přední nápravy, tak i s elektronicky přiřaditelným pohonem zbývajících dvou kol. (Mimochodem, za "čtyřkolku" se připlácí hodně rozumných třicet tisíc Kč).

Postupně budou v nabídce čtyři motory. Pro začátek si však zákazníci budou moci vybrat jen ze dvou dvoulitrových. Benzinový s pětistupňovou manuální, či šestistupňovou automatickou převodovkou s výkonem 163 koní a sportřebou 7,6 litrů na sto kilometrů (u verze 4x4) nebo dieselový. Ten má výkon 136 koní, jak automat tak manuální převodovka má šest stupňů a spotřeba je 5,7 litru (opět verze 4x4). V průběhu podzimu má nabídku doplnit ještě benzinový motor 1,6 a diselový 1,7. Ty pak budou vybaveny i funkcí start&stop.

ALU kola již v základní výbavě

Docela zajímavý je seznam základní výbavy (verze Active). Již tento model má hliníková kola, klimatizaci, rádio, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná okna a zrcátka. Trošku překvapivá je přítomnost pouze dvou airbagů.

Ve vyšších výbavách zákazník dostane například světlomety pro denní svícení z LED diod, parkovací kameru, jejíž obraz se promítá do zpětného zrcátka, bezklíčový systém pro vstup a startování vozu či polokožené sedačky.

Základní cena startuje na částce  419980 Kč. To je ovšem pro zatím nedostupný model s motorem 1,6 GDi, pohonem pouze předních kol ve výbavě active. Nejlevnější čtyřkolka bude s benzinovým dvoulitrem za 519980 Kč. Diesel je  dražší o 75 000. Rozdíl menzi manuální a automatickou předovokou činí  čtyřicet tisíc korun. 

 

Právě se děje

Další zprávy