Proti Škodě Kodiaq poprvé s hybridem. Kia představila nové Sorento, sází na elektřinu

Jan Matoušek Jan Matoušek
26. 3. 2020 6:02
Jedním ze symbolů nabídky SUV automobilky Kia je Sorento. Model konkurující třeba Škodě Kodiaq nebo Peugeotu 5008 nově přichází ve čtvrté generaci, která je dle značky od základu nová. Jezdí na nové platformě, má nový design a také elektrifikovanou nabídku motorů. Prohlédněte si nejen samotné Sorento, ale také některé konkurenty, proti kterým stojí.

Kia Sorento - na trhu od 3. čtvrtletí

Postavíte-li proti sobě Sorento stávající a nové, které se do prodeje dostane ve třetím čtvrtletí letošního roku, vyniknou jasně detaily aktuálního designového stylu jihokorejské automobilky. Kia vsadila na přední světla propojená s maskou chladiče a skupinové svítilny pro změnu orientované na výšku. Právě tvar zadních reflektorů přímo odkazuje na zámořský model Telluride, který plní roli vůbec největšího globálního SUV značky.

Zatímco tvar C-sloupku je při pohledu z profilu nový, široký D-sloupek je už tak trochu poznávacím znamením Sorenta. Jméno vozu je mimochodem vyskládáno ve spodní části víka kufru, rozhodně jej tedy nelze přehlédnout. Za zmínku stojí ještě kola - na výběr bude totiž průměr 17, 18, 19 a poprvé i 20 palců. Další novinkou je výběr z deseti odstínů karoserie.

Stejně jako zvenku ani uvnitř nezůstal po designové stránce kámen na kameni. Rozvržení palubní desky je úplně nové. Dominantu tvoří středový panel s dvojicí výrazných výdechů ventilace, mezi kterými je ovládání například klimatizace. O něco výše potom sedí 10,25palcová obrazovka multimediálního systému (v základu bude mít displej osm palců). Ten si, na rozdíl od některých konkurentů, zachoval fyzický ovladač pro změnu hlasitosti. Kia slibuje rovněž tlačítka s haptickou odezvou.

Druhá obrazovka je potom před řidičem. Má 12,3 palce a nahrazuje klasické budíky. A  ještě jeden, průhledový displej mu do zorného pole, do oblasti na čelním skle, promítne důležité provozní informace o vozu. Chybět nebude dále ani audio Bose s dvanácti reproduktory, ambientní osvětlení či možnost čalounění kůží.

 

Právě se děje

před 2 hodinami

Brno už prodalo na imaginární zápas lístky za milion korun

Fotbalová Zbrojovka Brno už prodala na imaginární zápas se Slavií na pomoc v boji s novým koronavirem vstupenky v hodnotě milion korun. Momentálně druholigový klub si dal za cíl virtuálně vyprodat někdejší slavný stadion za Lužánkami, kam v říjnu 1996 přišlo na zápas s Pražany 44.120 diváků, což je dosud nejvyšší návštěva v české lize.

Výtěžek z prodeje virtuálních lístků získá brněnská Fakultní nemocnice v Bohunicích na boj s nemocí COVID-19. Do akce se zapojila i Slavia. Podle brněnského klubu fanoušci koupili zatím pět tisíc lístků, které se prodávají za 200 korun.

V Česku si fanoušci mohou kupovat virtuální lístky i na další dva zápasy. Olomouc si připomíná slavné utkání s Realem Madrid a Jablonec pak v neděli imaginárně "odehraje" podještědské derby s Libercem. Výtěžek poputuje rovněž do tamních nemocnic.

Další zprávy