Range Rover vrací slávu zapomenutému typu auta. Připomeňte si třídveřová SUV, dělala je i Škoda

Nejklasičtějším třídveřovým terénním autem je první generace Range Roveru.
Válečný Willys zná asi každý. Po skončení druhé světové války pak americká automobilka Willys pokračovala v produkci terénních vozidel. Mezi nimi byl i Willys Jeep Station Wagon, který existoval s tří- i pětidveřovou karoserií. Ve výrobě se udržel až do roku 1981.
S trojími dveřmi začal na konci 40. let i přímý předchůdce Land Roveru Defender, off-road Series I. A varianta s trojicí dveří se ve výrobě udržela po všechny generace vozu až do ukončení výroby Defenderu.
Stejně jako Land Rover se třídveřovou karoserií proslavil i Civilian Jeep, známý pod zkratkou CJ. Od roku 1964 se prodával jako Jeep CJ a třídveřovou karoserii si udržel dodnes, kdy jeho nástupce známe jako Wrangler. Na snímku je CJ-5 z 50. let.
Americké automobilky obecně rády vyráběly off-roady pouze s třídveřovou karoserií. Až do začátku 90. let se jí držel také Chevrolet Suburban. Na snímku je verze z roku 1966, za povšimnutí stojí také dvoukřídlé dveře do zavazadlového prostoru.
Foto: Land Rover
Jan Matoušek Jan Matoušek
10. 4. 2018 14:51
SUV mají být podle moderní definice praktická, komfortní a bezpečná. To si v drtivé většině případů žádá pětidveřovou karoserii a naladění podvozku, které má k označení sportovní poměrně daleko. Přes to všechno patří do historie této kategorie i vozy s třídveřovou, a tedy méně praktickou karoserií. S ní začínal dokonce i britský Range Rover, jenž se prostřednictvím limitovaného modelu SV Coupé do své minulosti před pár týdny vrátil. V galerii si prohlédněte další SUV a terénní vozy s trojími dveřmi. Dříve jich bylo mnoho, dnes zůstalo jen pár.
 

Právě se děje

Další zprávy