Kdo jezdí s dieselem, musí v zimě déle mrznout

Michal Karat
5. 3. 2012 6:12
Vytopení interiéru automobilu může v zimě trvat i půl hodiny.
Foto: Aktuálně.cz

Majitelé naftových aut to znají: Když začne zima, trvá vyhřátí auta celou věčnost. Německý autoklub ADAC se na tuto problematiku podíval důkladněji a změřil, jak dlouho se vlastně musí čekat, která auta topí dobře a která naopak velmi špatně.

Když po mrazivé noci při ranních -10 °C nastartujete auto, trvá dosažení příjemné pokojové teploty uvnitř 9 minut nebo taky déle než půl hodiny. Benzinové motory topí zpravidla rychleji než naftové. Například benzinový VW Polo je zahřátý o osm minut rychleji, než srovnatelný turbodiesel.

Severské vozy jsou připraveny na zimu

Vítězem testu topení se stal Mercedes-Benz E 500 Coupé. Jeho velkoobjemový osmiválec vyhřál relativně malý interiér za 9 minut. Naproti tomu naftový SEAT Ibiza potřebuje ke stejnému stavu celou půlhodinu. Ale ne všechny diesely topí špatně! Takové Volvo S60 D5 je prohřáto už za méně než 10 minut.

Ani velikost auta nehraje rozhodující roli. Miniuturní Smart ForTwo s benzinovým motorem 1,0 potřebuje 20 minut, než může posádka sundat kabáty.

Proč ale vlastně topí diesely hůře? Souvisí to se způsobem spalování. U dieselu se energie obsažená v palivu využívá efektivněji, což se odráží v nižší spotřebě, ale taky v menším množství odpadního tepla.

 

Právě se děje

Další zprávy