Kdo chce opici, musí mít na banány. Podívejte se na rizika koupě luxusní ojetiny

Tomáš Starý
22. 10. 2019 6:02
Trh ojetých vozů poskytuje velice široké možnosti lidem s jinak omezeným zdrojem financí. Do poměrně zřetelně ohraničených rozpočtů pak zájemcům o ojetinu padají i luxusní auta věhlasných značek se silnými motory a bohatou výbavou.

Je ale koupě takové ojetiny dobrý nápad? Hned si ukážeme, že ze zdánlivě výhodného nákupu luxusního auta se může stát obrovská chyba, které můžete litovat do konce života. Ne snad, že by všechny prémiové ojetiny byly past, ale pořád musíte mít dostatečnou finanční rezervu a trpělivost, abyste je dokázali udržet při životě.

Foto: iStock

Šokující servisní náklady

Účty za benzin nejsou všechno. Nakonec uvidíte, že i spotřeba třeba 15 litrů na 100 km u benzinového osmiválce je ve světle oprav a údržby vlastně zcela zanedbatelný výdaj. U prémiových značek je servis vždycky dražší (zatímco u lidových značek necháte v servisu do zhruba 800 korun za hodinu práce, u luxusních více než dvojnásobek) a většinou i časově náročnější.

Velice drahé jsou také běžné opravy. Třeba takové Audi A8 s celohliníkovou karoserií se umí při drobném ťukanci pořádně prodražit. Kde škodovku opravíte za pár tisíc, u prémiového auta to bude spíše pár set tisíc. Adaptivní přední xenon stojí čtyřicet tisíc, čelní sklo klidně třicet a takhle můžeme pokračovat dál. Když zůstaneme u Audi, najdou se i auta s příplatkovými keramickými brzdami. A nové stojí přes čtvrt milionu.

 

Právě se děje

Další zprávy