Kdo chce opici, musí mít na banány. Podívejte se na rizika koupě luxusní ojetiny

Tomáš Starý
22. 10. 2019 6:02
Trh ojetých vozů poskytuje velice široké možnosti lidem s jinak omezeným zdrojem financí. Do poměrně zřetelně ohraničených rozpočtů pak zájemcům o ojetinu padají i luxusní auta věhlasných značek se silnými motory a bohatou výbavou.

Je ale koupě takové ojetiny dobrý nápad? Hned si ukážeme, že ze zdánlivě výhodného nákupu luxusního auta se může stát obrovská chyba, které můžete litovat do konce života. Ne snad, že by všechny prémiové ojetiny byly past, ale pořád musíte mít dostatečnou finanční rezervu a trpělivost, abyste je dokázali udržet při životě.

Foto: iStock

Bezedná jáma na peníze

Provoz a údržba luxusního vozu se složitou technikou nejsou nic levného, a jestli vám přijde částka třeba třicet tisíc za naprosto běžný servis příšerně vysoká, rovnou na takové auto zapomeňte. Pečlivě vybrané auto ve slušném stavu, na jehož údržbě majitel nebude šetřit, by snad mohlo být dobrým nákupem. Zejména, pokud se jedná třeba o víkendovku, se kterou se nenajezdí každý rok 25 000 km a na provozuschopnosti vozu nejste nijak závislí.

I auta s nízkých ročním nájezdem ale budou potřebovat pravidelné výměny provozních náplní a pečlivé prohlídky. A jakmile se něco objeví, je potřeba to řešit hned. Lidé, kteří třeba v BMW X5 3.0d nenechali opravit vadný termostat za tisícovku, si za měsíc zničí filtr pevných částic za padesát tisíc. Musíte si zkrátka spočítat, jestli takové auto uživíte. Nesmí vám být líto každé koruny.

 

Právě se děje

Další zprávy