Kdo chce opici, musí mít na banány. Podívejte se na rizika koupě luxusní ojetiny

Tomáš Starý
22. 10. 2019 6:02
Trh ojetých vozů poskytuje velice široké možnosti lidem s jinak omezeným zdrojem financí. Do poměrně zřetelně ohraničených rozpočtů pak zájemcům o ojetinu padají i luxusní auta věhlasných značek se silnými motory a bohatou výbavou.

Je ale koupě takové ojetiny dobrý nápad? Hned si ukážeme, že ze zdánlivě výhodného nákupu luxusního auta se může stát obrovská chyba, které můžete litovat do konce života. Ne snad, že by všechny prémiové ojetiny byly past, ale pořád musíte mít dostatečnou finanční rezervu a trpělivost, abyste je dokázali udržet při životě.

Foto: Shutterstock

Začíná to už výběrem

První velkou chybu dělají zájemci o prémiovou ojetinu už při její koupi. Právě zdánlivě výhodné inzeráty už jsou samy o sobě často velkou pastí. Ne snad, že by všichni prodejci měli být podvodníci, ale obvykle je dobré z nabídky vyfiltrovat starší, hodně ojeté a hlavně levné kusy. Ty budou totiž potřebovat největší investice. Nikdo soudný přece nečeká, že desetiletý Mercedes třídy S s naftovým šestiválcem a nájezdem 250 000 km za tři sta tisíc korun bude jezdit jako nový.

Bývá proto výhodnější si koupit mladší a méně ojetý kus, který je sice dražší, ale nevysypete do něj hned čtvrt milionu na opravách. Hledejte spíše jen v nabídce značkových prodejců ojetin (například v bazarech samotných značek nebo prodejců nových aut) a nejlépe vozy, které mají naprosto jasně zmapovanou historii, ví se o bývalých majitelích a jsou doložitelné všechny servisní úkony a rozpisy oprav.

 

Právě se děje

před 1 minutou

České dráhy porušují antimonopolní pravidla, uvedla EK. Státnímu dopravci hrozí pokuta

Evropská komise (EK) dospěla k předběžnému závěru, že České dráhy porušují antimonopolní pravidla, a to tím, že účtují ceny pod úrovní nákladů. Komise proto zejména v souvislosti s cenami jízdného na trati mezi Prahou a Ostravou zaslala českému státnímu dopravci své námitky. Unijní exekutiva to v pátek uvedla v tiskové zprávě.

Pokud státní dopravce nedokáže před komisí svůj postup v konkurenčním boji se soukromými dopravci obhájit, hrozí jí pokuta až do výše deseti procent ročního obratu.

Zdroj: ČTK
Další zprávy