Karoq po faceliftu vstupuje na trh. Škoda vyřadila nepopulární verze, zdražila základ

Omlazená Škoda Karoq vstupuje do českého předprodeje.
Hlavní novinky hledejte v designu - přední část nyní působí mohutněji.
Vzadu se měnila především světla a nárazník.
Ty mají rozdělené moduly, Karoq je tak "čtyřoký".
V kabině může opět být až 9,2palcová obrazovka multimediálního systému s navigací.
Foto: Škoda Auto
Jan Matoušek Jan Matoušek
3. 12. 2021 15:47
Jen krátce po představení omlazeného SUV Karoq zahájila Škoda jeho předprodej. Při té příležitosti také zveřejnila ceník vozu, který se dočkal výrazných změn. Z nabídky vypadla základní výbava Active, novým vstupním modelem je tak Karoq Ambition za skoro 640 tisíc korun. To je výrazně více než doposud, v Mladé Boleslavi se ale cenu snaží vyvážit bohatší výbavou.

Ještě letos na jaře byla cena základní Škody Karoq 530 900 korun, teď za nejlevnější variantu SUV zaplatí zákazníci 638 900 korun. Ceny zveřejnila automobilka ve středu spolu se zahájením předprodeje. Je ovšem třeba zmínit, že částka blížící se 640 tisícům je za výbavu Ambition, ještě na jaře přitom v ceníku figurovala i nejhůře vybavená verze Active.

Ta teď z nabídky vypadává a provedení Ambition bude tvořit, podobně jako třeba u Fabie nebo Kodiaqu, v Česku základ nabídky. A když srovnáme ceny Karoqu Ambition před modernizací a po ní, dostaneme rozdíl "jen" 25 tisíc korun - v rámci doprodeje skladových zásob stála verze před faceliftem v této výbavě delší dobu 613 900 korun.

Co zákazník za 638 900 korun vlastně dostane? Především 81kW litrový tříválec TSI s manuální šestistupňovou převodovkou. Dále SUV nebudou chybět nouzové brzdění, dvouzónová automatická klimatizace, rádio s osmipalcovou obrazovkou, bezdrátová konektivita s chytrým telefonem, zadní parkovací senzory, tempomat, automatické stěrače, vyhřívaná a sklopná zrcátka, přední i zadní diodová světla, vzadu s animovanými blinkry, nebo 16palcová litá kola.

Česká automobilka v tiskové zprávě uvádí, že v porovnání s verzí Active před modernizací má nový Karoq navíc výbavu v hodnotě 116 900 korun, čili zákazník ještě teoreticky ušetří 8900 korun. Při porovnání s výbavou Ambition u končícího provedení pak má novinka navíc diodová přední světla s ostřikovači, sklopná zrcátka, sledování únavy řidiče, barevný palubní počítač, zatmavená zadní okna nebo ochranné lemy kol. Podle Škody pak tyto prvky kompenzují onen 25tisícový rozdíl.

Interiér omlazeného Karoqu Style.
Interiér omlazeného Karoqu Style. | Foto: Škoda Auto

Následuje výbava Style, která se s litrovým tříválcem prodává od 663 900 korun, což je paradoxně o devět tisíc méně než doposud. Navíc obsahuje třeba větší litá kola, vyhřívání předních sedadel i volantu, bezklíčkové odemykání, volbu jízdních režimů nebo vkládané tkané koberce. Prostým pohledem do ceníku však odhalíme, že oproti verzi Style před modernizací auto postrádá třeba navigaci.

Ta je s osmipalcovým displejem teď součástí nového stupně Style Exclusive, který stojí nejméně 823 900 korun, ovšem se 110kW přeplňovanou patnáctistovkou. Kromě toho má takový Karoq také maticová diodová přední světla, parkovací senzory vpředu, couvací kameru, Travel Assist, 10,25palcové digitální budíky, bezdotykové otevírání víka kufru (takzvaný "virtuální pedál"), vyhřívané čelní sklo, adaptivní podvozek nebo chromované lišty oken.

Škoda Karoq Sportline po modernizaci.
Škoda Karoq Sportline po modernizaci. | Foto: Škoda Auto

Sportovně laděné provedení Sportline startuje se 110kW čtyřválcem na 763 900 korunách a ve výbavě mu nechybí maticové diodové světlomety, adaptivní tempomat, adaptivní podvozek, progresivní řízení nebo sportovní doplňky exteriéru i interiéru. Novinku představuje verze Sportline Exclusive s cenou od 838 900 korun, která již ve standardu nabízí třízónovou klimatizaci nebo 9,2palcový multimediální systém s navigací.

"Stejně jako u ostatních modelových řad se i u modelu Karoq ukázalo, že zákazníci preferují lépe vybavené vozy. Proto jsme z nabídky odstranili základní verzi Active a sdružili nejžádanější prvky dosavadní volitelné výbavy do stupňů Style Exclusive a Sportline Exclusive tak, abychom je zájemcům poskytli ve standardních ceníkových specifikacích bez jakýchkoliv dalších příplatků," komentuje změny v ceníku vozu vedoucí českého zastoupení Škody Jiří Maláček.

Jeho slova potvrzují i statistiky, protože mezi zářím loňského a letošního roku skoro polovina zákazníků zvolila Karoq ve výbavě Style a až pětina model Sportline. Naopak o verze Active a Scout zájem nebyl, jejich podíl představoval méně než dvě procenta prodejů, proto už ani jednu v nabídce nenajdeme. Dohromady bude i tak k dispozici 30 možných kombinací výbav a motorů. Doplňme ještě, že předprodej sice začal tento týden, první auta ale zákazníci dostanou až na jaře.

 

Právě se děje

Další zprávy