Jedničkou na trhu mezi lehkými užitkovými auty v Česku je vůbec poprvé Peugeot, sesadil Fiat

Eva Srpová Eva Srpová
24. 1. 2018 15:32
Českému zastoupení značky Peugeot se vloni dařilo. A to natolik, že vůbec poprvé na českém trhu Peugeot stanul na prvním místě v prodejích mezi lehkými užitkovými auty. Odsunul tak lídra trhu Fiat na druhou pozici. Francouzská značka dosáhla i nárůstu v prodejích osobních aut o více než šest procent. Jak se Peugeotu podařilo takového úspěchu, ačkoli žádnou novou dodávku vloni nepředstavil? Přinášíme rozhovor s ředitelem značky na českém trhu Marcem Venturinim.
Současný Peugeot Partner čeká výměna, na autosalonu v Ženevě se odhalí nová osobní verze.
Současný Peugeot Partner čeká výměna, na autosalonu v Ženevě se odhalí nová osobní verze. | Foto: Peugeot

Peugeot se za rok 2017 stal nejprodávanější značkou na českém trhu mezi lehkými užitkovými auty, přestože žádný nový model nepřinesl. Ale zvedly se prodeje všech stávajících modelů.

Trh s užitkovými auty funguje jinak než s osobními, říká ředitel značky Peugeot na českém trhu Marco Venturini. Když přijde na trh úplně nový model, automaticky se značce prodeje nezvednou, právě naopak, zákazníci nejdřív čekají, až se prověří jeho spolehlivost, a teprve pak o něj projeví zájem.

Celkově se v Česku prodalo 3050 LUV značky Peugeot, tedy o 379 víc než v roce 2016. Druhý je Fiat s 2817 prodanými vozy (o 117 méně než v roce 2016), třetí Ford (2285 aut, o 623 méně než předloni). Peugeotu se dařilo i mezi osobními vozy, meziročně se prodeje v Česku zvedly o více než šest procent.

Jak si vysvětlujete, že se vám podařilo se historicky poprvé dostat v Česku na první pozici v počtu prodaných lehkých užitkových aut? Nepředstavili jste nic nového…
V tomto segmentu není tím nejdůležitějším jen modelová řada a novinky. Spíš je to naopak. Když představíte úplně nový neznámý model, lidé spíše vyčkávají, jak na tom bude se schopnostmi a spolehlivostí. To je pro firmy a živnostníky daleko podstatnější.

Když tedy běžná reklama na novinky nefunguje, jak se dělá ta na "dodávky"?
Nám například velmi pomohlo, když si naše auta pořídily firmy jako třeba DHL nebo PPL. Když ostatní vidí, že ve vašich autech jezdí takové velké zásilkové firmy, začnou se víc zajímat. Také hodně dají na doporučení. To je zkrátka nejlepší reklama.

Pomohly vám vloni k prodejnímu úspěchu v Česku zakázky s velkými firmami?
Ano, vloni jsme uzavřeli několik velkých zakázek, například s největším distributorem tisku v ČR a také s EPH (Energetický a Průmyslový Holding, pozn. red.).

Marco Venturini šéfuje českému zastoupení značky Peugeot.
Marco Venturini šéfuje českému zastoupení značky Peugeot. | Foto: Peugeot

O jaké modely je v Česku největší zájem?
Stejně jako předloni je naším nejprodávanějším vozem Boxer, ale následuje ho Expert. Přitom trh s těmito menšími lehkými užitkovými auty jde celosvětově dolů, ale Expertu se stále daří.

Trh s osobními auty v posledních letech prožívá velké změny, lidé se obracejí k nové kategorii SUV, také se zvyšují jejich nároky na komfort, bezpečnost, výbavu. Dotýkají se tyto trendy i trhu s užitkovými auty?
Není to vidět na první pohled, ale částečně ano. Pokud tedy mluvíme o nárocích klientů. Kdysi jsem pracoval jako produktový manažer trhu s užitkovými vozy, objednal jsem pár aut s klimatizací a ostatní si rvali vlasy, že je nikdo nebude chtít. Dnes je téměř nemyslitelné, že by si koncesionáři koupili auto bez ní. Profesionální šoféři v autech tráví spoustu času, chtějí komfort.

Jaké novinky mezi užitkovými auty Peugeot v dohledné době plánuje?
Už v březnu na ženevském autosalonu odhalíme osobní verzi Partnera a naznačíme také, jak bude vypadat užitková varianta. A samozřejmě bych si přál, abychom nejen s těmito novinkami loňský prodejní úspěch v Česku letos obhájili.

 

Právě se děje

Další zprávy